לאחר הכאוס בנתב"ג, התורים הארוכים ואובדן המזוודות, הודיעה דוברות רשות התעופה כי המצב משתפר: "אל מול הגידול בתנועת הנוסעים, קיים שיפור משמעותי בתחנות השרות בהליך הנוסע היוצא וקוצרו זמני המעבר בין התחנות השונות בנמל התעופה בן-גוריון".

טסים לחו"ל עם טרולי בלבד? בקרוב זה יעלה לכם הרבה כסף
בשורה לטסים המתגוררים בצפון: נפתח שירות צ'ק־אין מוקדם חדש

רשות שדות התעופה מדדה את זמני מעבר הנוסעים בין התחנות בנמל, וזמני הליך הנוסע היוצא מהארץ. הזמנים נמדדו בחודש יולי, מהחודשים העמוסים ביותר בנתב"ג. "הליך היציאה של הנוסע היוצא לטיסה קוצר בכשעה וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ - ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס".

זמני השירות שנמדדו בעמדות, במסלול נוסע יוצא ממוצע, ירד מ-160 דקות לכ-100 דקות. המעבר למי שביצע צ'ק אין מהבית, מבעוד מועד, ועובר במסלול המהיר ללא כבודה דרך ה-W, ירד מ-33 דקות לכ-20 דקות מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי. במסגרת האיפיון הביטחוני (תחנה מס 1), ירדו הזמנים מיוני ליולי מכשעה המתנה ל-29 דקות, הסיבה לזאת היא השינוי בכוח האדם ובמתגברים.

בצ'ק אין של חברות התעופה באמצעות שרותי הקרקע (תחנה 2) קיים שיפור מהותי: מ-80 דקות ל-60 דקות. מרשות שדות התעופה נמסר כי מבוצע מאמץ משותף לגיוס כוח אדם לחברות שירותי הקרקע. בבידוק כבודת היד (תחנה 3) ירד הזמן מ-13 דקות לכ-10 דקות. כמו כן, נמסר כי "ירדנו ב-70% בהשארת מזוודות בישראל ובשבוע הבא יסתיים מבצע השבת המזוודות".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה על תוצאות מדידות הזמנים: "בעבודה קשה וממוקדת הצלחנו לקצר את זמני ההמתנה ואת התורים בנתב"ג. התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא יפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה.רשות שדות התעופה עשתה צעדים משמעותיים ובהתאם להנחייתי הביאה פתרונות יצירתיים שקיצרו את התורים ושיפרו את מסלול הנוסע/ת ביציאה ובכניסה לארץ. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ".