משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, לא ממהר להגיב לטענות של מפכ"ל המשטרה לשעבר רנ"צ רוני אלשייך אולם מסתפק במכתב התמיכה שקיבל מראשי מח"ש לשעבר הרצל שבירו ובעיקר אורי כרמל, מי שספג בתקופת כהונתו ביקורת נוקבת מהמפכ"ל באותם ימים אלשייך, בעיקר במהלך חקירת האירועים באום אל חיראן.

"איימו על אורי כרמל לא עליי, והוא כתב את העובדה שאלשייך העביר לו מסר מאיים. הוא כתב את מכתב התמיכה בי", אומר סעדה ומרגיש בטוח.

משה סעדה יוצא בהאשמה נוספת: אלשיך איים על ראש מח"ש לשעבר

קצין מג"ב לשעבר בביקורת קשה על משה סעדה: "אבי השחיתויות"

במכתב כותבים כרמל ושבירו. "משה יקירנו, כמתבוננים מהצד בנפתולי ההתרחשויות הסוערות של הימים האחרונים, חשוב היה לנו להזכיר לך בעת מורכבת זו את שהנך ודאי יודע היטב, עד כמה מהיכרותנו הקרובה מאד איתך לאורך שנות כהונתך הרבות במחלקה, זכינו ביחד ולחוד, איש איש בתקופת כהונתו בתפקיד, להנות מתבונתך ומכישרונותיך הרבים".

"ממסירותך וחריצותך שאין למעלה מהן, מיושרך, חוסנך, אומץ ליבך ונכונותך לחתור למגע ללא מורא וללא משוא פנים, תוך דבקות במטרות המחלקה ומשימותיה, מסקרנותך היתרה וחשיבתך התדירה 'מחוץ לקופסא' מנעם הליכותך, מלבך הרחב, אוהב האדם באשר הוא אדם, ובעיקר מכך שלאורך כל אותן שנות עבודה משותפת, תמיד פעלת כ'שומר סף' ערכי ונאמן לתפקידו, חף מכל שיקול זר או חלילה פוליטי, שהאמת הייתה נר לרגליו", הוסיפו. 

סעדה, לא נפגע מאמירותיו של אלשייך שכינה אותו שקרן וציין כי אפשר לבדוק בהודעות הווטסאפ שהמפכ"ל בשעתו שלח אל ראש מח"ש אורי כרמל בעיצומה של חקירת אום אל חיראן. מסתבר כי ביום ה-21 בפברואר 2017 כתב אלשייך לכרמל: "ככל שאם ישאלו אותי אני אמליץ לפרק את מח"ש ולבנות אותה מחדש".

אורי כרמל השיב לו במידי: "אמירות בוטות ופוגעניות ולא מבוססות בעליל ולא הפעם הראשונה כלפי אנשים שמשרתים באמונה ולפני שהכרת אותנו איימת לפרק את מח"ש. טרמינולוגיה שלא מרשימה אף אחד והכרזות שאתה מומחה בפירוק גורמים עוינים, וברור שזאת חוויה שאתה חי בתוכה והעולם הזה זר לנו ואין לנו חלק בו והאמירות יוצרות אצלנו חוסר אמון מוחלט. מפאת הכבוד לגוף ולעומד בראשו אני לא מוסיף דבר".

משה סעדה ציין בפני "מעריב": "את הדברים שלח מי שעמד בראש המשטרה באותם ימים, ואת התגובה שלח לא אחר מי שעמד בראש המח"ש בזמן אמת. לא היום ולא בדיעבד אלא בזמן אמת".