ברקע ההתפתחויות האחרונות במשפט זדורוב: כתב 'חדשות 13', ברוך קרא, דיווח הערב (שני) ותיאר כיצד אדיר חבני הציג גרסאות רבות במשטרה וסתר את עצמו מספר פעמים, לאחר ניסיונו להאשים את אולה קרבצ'נקו ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל.

אולה קרבצ'נקו: "חבני מקבל הגנה מתומכי זדורוב, הקריבו אותי על מזבח הפחדנות"

"הודה באונס": פרקליטה של אולה קרבצ'נקו קורא להגשת כתב אישום נגד אדיר חבני

על פי הדיווח, חבני השאיר בטעות שתי טיוטות של גרסתו עבור דברים שיעיד במשטרה. באחת מהן כתב שאולה קרבצ'נקו היא "איטרת יד ימינה", במקור כשחונכה באוקראינה לעבוד עם יד ימין, ידעה לשלוט ברמה בשני ידיה כולל עבודות עדינות כמו כתיבה וציור. כמו כן, בשנת 2009 שודר בערוץ 10 הסרט "רק תאיר יודעת" בו הייתה עדה שתיארה כיצד ניסתה לפתוח את תא השירותים שראדה שהתה בו, אך טענה כי הוא היה נעול מבפנים וענו לה שהתא תפוס. חבני, שהודה במשטרה כי צפה בסרט, מגיע לעדות לאחר מכן עם אותו סיפור ששודר בסרט.

סערה נוספת מתבססת על הטענה שקרבצ'נקו לבשה את בגדיו של חבני. בדיווח נטען כי תחילה טען חבני בעדותו: "לא זוכר איזה בגדים לבשה". אולם, לאחר כמה פסקאות מציין חבני: "אם זכרוני אינו מטעה אותי לבשה דגמ"ח בצבע ב'ז וחולצה בצבע כהה באקט עצמו ולאחר הניקוי החליפה לחצאית וחולצה בהירה יותר וזאת על מנת שיחשיבו שקודם הייתה גבר ולאחר מכן אישה".

רומן זדורוב, תאיר ראדה, אדיר חבני, אולה קרבצ'נקו (צילום: רפרודוקציה,צילום מסך רשת 13,צילום מסך קשת 12,אלי אשכנזי, וואלה!)
רומן זדורוב, תאיר ראדה, אדיר חבני, אולה קרבצ'נקו (צילום: רפרודוקציה,צילום מסך רשת 13,צילום מסך קשת 12,אלי אשכנזי, וואלה!)

בתוך כך, מתואר בדיווח כיצד חבני הציג לא פחות מחמש גרסאות שונות לאותו מקרה. בטיוטה אחת במחשבו של חבני נרשם: "כל הציוד למעט הסכין שאיתה רצחה אולה את תאיר הושרו באקונומיקה למשך כמה ימים והוחבאו במשך חודש בעלית הגג בבית אימה, ולאחר מכן נזרקו בכמה פחים שונים בעיר עצמה". בטיוטה השנייה נכתב: "הסכין הסתובבה עם הרוצחת עוד כשנה/שנתיים ואז נזרקה בטעות לפח".

בגרסה השלישית שלבסוף נאמרה בחקירות המשטרה: "הסכין נזרקה יחד עם הציוד". אמנם, לפי הדיווח יש גם גרסה רביעית שנאמרה בבית במשפט, אך היא אסורה לפרסום ובדלתיים סגורות. החל מהשבוע שעבר הצטרפה לחבני גרסה חמישית, לאחר ריאיון טלוויזיוני שהעניק: "אני יודע לומר שקרבצ'נקו פשוט זרקה אותם ברחבי אזור מסוים דרומי לעיר קצרין, יש שם אולי שטח ששווה ללכת לחפש בו".

כמו כן, תואר בדיווח כי סיפור הסכין שנקנתה בריקושט אותה הציג חבני, הוחרמה על ידי המשטרה בחיפוש שגרתי. אולם, כשהוטחה בו העובדה הזאת לפני 10 שנים במשטרה, תיקן חבני את גרסתו ואמר: "אני מדבר על סכין אחרת", חוקר: "איזה סכין? אתה מדבר על סכין שנקנתה בריקושט בתל אביב?", חבני: "נכון". משמע, חבני אישר כי נקנתה סכין נוספת זהה.

עו"ד ירון פורר המייצג את אדיר חבני מסר בתגובה: "טענותיה של אולה נבדקו היטב על ידי משטרת ישראל ולא נמצא דופי במעשיו של אדיר. יש להדגיש כי ענותיה כלפיו צצו רק לאחר שאדיר הפנה כלפיה טענות על רצח תאיר ראדה, יש לשאול היכן היא הייתה כל השנים".