נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שלישי) בטקס שנערך בבית הנשיא, לפרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע. "כשאני שומע את עדויותיהן של הסוהרות בימים האחרונים, אני מתמלא בזעזוע וכאב, וחש בחילה. נדמה לי שזו התחושה בקרב כלל הציבור בישראל", אמר.

עוה"ד של המתלוננת על אונס בכלא גלבוע: "אין לה טיפת אמון במערכת"

"לא מבינים מה צריך לעשות": מרב מיכאלי נגד הממשלה בפרשת "סרסור הסוהרות"

לדבריו, כל אישה בישראל צריכה להיות מוגנת, "כל מי שפועלת בשם המדינה חייבת להיות מוגנת. איך הגענו למצב המחריד שבו דווקא נשים המגינות עלינו - גופן הפקר?".

"חשוב שנזכור שהפגיעות והצלקות שהחיילות סובלות מהן לא חולפות לעולם. הן נחרטות בגופן, בנפשן ובנשמתן של הקורבנות. עלינו לרדת לעומק חקירת המקרים כך שכל האחראים יתנו את הדין במלוא החומרה. זו המחויבות שלנו", סיכם.

בעקבות הפרשה, ראש הממשלה יאיר לפיד והשר לביטחון פנים עמר בר-לב סיירו היום בכלא עופר, ובו אסירים ביטחוניים פלסטינים ברמת סיווג ביטחוני גבוהה.

בתוך כך, יו"ר נעמת חגית פאר שיגרה מכתב לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר לביטחון הפנים עמר בר־לב, בדרישה להקים ועדת חקירה בלתי תלויה לחקר פרשת הפגיעה בסוהרות.

"יש להורות על הקמה מיידית של ועדת חקירה ממלכתית ו/או ממשלתית שתחקור באופן יסודי את פרשת הסוהרות ואת החשדות החמורים ביותר לכאורה, שלפיהם סוהרות נפגעו מינית, לרבות אונס, על ידי אסירים ביטחוניים, תוך ידיעה ושיתוף פעולה של הממונים עליהן בשב"ס ותוך ניסיון להשתיק את האירועים. מדובר בהאשמות כה חמורות ששבות ועולות, ועולה חשש כבד מאוד לטיוח לכאורה על ידי שב"ס ואולי אף בגיבוי של גורמים נוספים במערכת אכיפת החוק. לפיכך, קיימת חובה לחקור אותן לעומקן על ידי גורם בלתי תלוי לחלוטין", כתבה פאר.