שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס קיים פגישה דחופה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות, לטובת החקיקה עבור תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב לישראלים, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.  

ניידס הפציר בנתניהו להסכים להעביר את החוקים שתקועים בכנסת בשל חוסר ההסכמות בין האופוזיציה לקואליציה, כלומר לכנס את הכנסת בתקופת הבחירות, זאת על מנת שישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה כבר מתחילת השנה הבאה. מדובר בשני חוקים הכרחיים לטובת מתן אור ירוק לתוכנית, ובבסיסו שיתוף המידע בין ארה"ב לישראל על נוסעים ישראלים שיוצאים לארה"ב. 

"אל תאבדו את המומנטום": שגריר ארה"ב בישראל תוקף את האופוזיציה

שקד לא פסלה את נתניהו אך תקפה: "הליכוד מעכב את הפטור מוויזה לארה"ב"

השגריר הוסיף ואמר ליו"ר האופוזיציה כי ישראל עומדת בתנאי הסירוב, כך הרבה פחות ישראלים מסורבים בשגרירות - פחות מ-3%, אך נתניהו לא השתכנע, ולא החזיר תשובה סופית. 

מטעמה של שרת הפנים איילת שקד נמסר כי ההליך יכול לצאת לדרך אם הליכוד יפסיק עם הסרבנות.

הליכוד מסר בתגובה: לפי החוק האמריקני האישור לויזות ישראליות יכול להינתן רק בעוד שנה. החקיקה הנדרשת בישראל אפילו עוד לא הגיעה לשולחן הכנסת, ובשלב זה היא כוללת דרישה אמריקנית לחדירה לפרטיות של אזרחי ישראל שאינה מקובלת עלינו. לאחר שנקים ממשלה יציבה, הליכוד יביא את החקיקה האחראית הדרושה וישלים את המהלך עד חודש מרץ 2023, כך שמתן הויזות לא יתעכב אפילו יום אחד.