רגעי בהלה הערב (שלישי) בתל אביב לאחר שקולות ירי נשמעו ברחוב דיזינגוף. מהמשטרה נמסר כי נכון לרגע זה לא ידוע על נפגעים, והרקע לאירוע הינו כל הנראה פלילי. מחקירה ראשונית עולה כי שני רוכבי אופנוע ביצעו ירי לעבר רכב. 

כוחות משטרה ממרב ירקון הוזנקו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, במהלכה עצרו שני חשודים. בהמשך, התברר כי אינם מעורבים באירוע ולכן הם שוחררו. 

תושב תל אביב המתגורר בסמוך למקום בו אירע הירי סיפר ל"מעריב": "כמו הזיה, פתאום אנחנו שומעים בומים באמצע הסלון. שמענו בערך שבעה בומים, אחר כך הבנו שזה יריות".

זירת ירי פלילי בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)
זירת ירי פלילי בדיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

האירוע התרחש בצל המתיחות הביטחונית לאחר מעצרו שלו ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, וחתנו אשרף ג'דע אמש בג'נין והחשש מפעולת תגמול של הג'יהאד האיסלאמי. הג'יהאד האסלאמי קרא לכל הפלגים "לפעול בכל הכוח לחיזוק האינתיפאדה הבוערת ולהתעמת עם חיילי הכיבוש". עוד מסר הארגון, כי "נמשיך עם קו הג'יהאד וההתנגדות, בהגנה על עמנו, עד שנשיג את החירות שלנו. הסכסוך עם הכיבוש בוער ברצון ובנחישות של עמנו. מעצרו של א-סעדי לא יעצור את העימות, מחנה ג'נין יישאר בגדר סיוט של חיילי הכיבוש וסמל ההתנגדות".

זירת הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"אחת הדמויות המשפיעות בגדה": האם מעצר א-סעדי צפוי להצית את השטח? | האזינו

בחודש אפריל האחרון נרצחו שלושה בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, כ-200 מטרים מהיכן שהתרחש הפיגוע ב-2016 בפאב. המחבל שביצע את האירוע חוסל בתום מרדף משטרתי.