הירי בתל אביב אתמול בשעות הערב המאוחרות בוצע על רקע פלילי תוך סיכון חיי חפים מפשע, כך מעריכים גורמים בכירים במשטרה לנוכח אותם גורמים שהיו בג'יפ המרצדס השחור שלעברו נורו היריות.

"שמענו בומים בסלון": בהלה בתל אביב לאחר אירוע הירי בדיזנגוף

תושבים שהיו בסביבה ונקלעו לזירה האלימה, חיפשו מחסה וחלקם נמלטו לעבר חדר זבל גדול תוך חשש שמדובר בפיגוע לאומני כביכול. "חברים צריך להירגע, נכון זה מלחיץ אבל בואו נמתין. זה היה נשמע כמו פיגוע", נשמעים שכנים באחד הסרטונים שהופצו ברשת החברתית דקות ספורות לאחר הירי.

אלא, שבחוץ העניינים התנהלו מעט אחרת. המשטרה עצרה שני חשודים ובתום בדיקה מהירה הם שוחררו לאחר שהובהר כי אין להם כל קשר לאירוע.

חוקרי המשטרה ממרחב ירקון ומהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב נכנסו אט אט לתמונה, והחלו באיסוף ממצאים ועדויות וכבר בשעות הקטנות של הלילה התחזק עוד יותר החשד לפיו מדובר היה באירוע על רקע פלילי, כחלק מניסיון חיסול או לחילופין ניסיון הפחדה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בירי מתמשך שבוצע ככל הנראה על ידי שני אופנועים לעבר רכב יוקרה חדש, מסוג ג'יפ מרצדס שחור, ובתוכו ישבו שתי דמויות המוכרות למשטרה. האחד, עבריין מוכר מתחום האלימות והסחיטה באיומים שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות דומות והשני, מעצב שיער מוכר מאד שבשנים האחרונות נצפה לא אחת בסביבת גורמי פשיעה בכירים באזור השפלה, גוש דן ולכיש. 

"היורים פירקו מחסנית שלמה ממש על הרכב", סיפר למעריב גורם המעורה בפרטים. "הם ביצעו ירי ללא הפסקה ונמלטו מהמקום. תודה לאל לא היו נפגעים באירוע" הוא מסכם.

המשטרה עושה כעת מאמצים לאתר מצלמות אבטחה ולנסות להתחקות אחר עקבות היורים, כדי שאלה ייעצרו לפני שאותו גורם שהיה בגי'פ יצליח להגיע אליהם, ובכך להבעיר את האש בזירה הפלילית של תל אביב וגוש דן.