הסוהרת שטוענת כי נאנסה בכלא גלבוע על ידי האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, הגיעה הבוקר (רביעי) למשרדי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 וניצבה למול גרסתו החדשה יחסית של עטאללה. הסוהרת ביקשה מהחוקרים לקיים עימות מולו, וזאת לאחר שחשה מושפלת מהאמירות שהוא מבטא בגרסתו הנוכחית. 

עוה"ד של המתלוננת על אונס בכלא גלבוע: "אין לה טיפת אמון במערכת"

הנשיא הרצוג על פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע: "מתמלא בזעזוע וכאב, וחש בחילה"

ל"מעריב" נודע כי במהלך חקירתו טען האסיר הביטחוני כי יחסי המין שקיים עם הסוהרת באו מיוזמתה, ולאחר שכפתה עצמה עליו. הוא סיפר לחוקרים כי כבר בפגישה חשאית שהייתה לו, הוא הטיח בקציני שב"ס ובסוהרים: "אתם שלחתם אותה אליי". 

הסוהרת לשעבר כעסה על החוקרים ותהתה כיצד קרה שהם ידעו כבר לפני שמונה חודשים על כך שלכאורה התקיימו יחסים מיניים בינה לבין אותו אסיר ביטחוני, כפי שהוא טוען בגרסתו, אולם מאז הם לא עשו דבר ולא פעלו בנושא. "איך לא פניתם אליי מאז?", שאלה את החוקרים. 

כלא גלבוע (צילום: פלאש 90)
כלא גלבוע (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, רב כלאי ניסים פיניש, קצין המודיעין של כלא גלבוע שכיהן בתקופה שבה לכאורה אירעה פרשת אונס הסוהרת, נחקר הבוקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 במשטרה, בפעם השנייה במסגרת הפרשה. זאת, אחרי שנחקר כבר ביום שני.

רב כלאי פיניש נחקר בחשד שידע על אותו אירוע חמור, אולם לא טיפל בו. הוא הכחיש את החשד המיוחס לו, טען כי לא הכיר את הפרשה כלל ולא ידע על אותו אירוע. בתום חקירתו הוא שוחרר.  פרקליטתו, עורכת הדין שני אילוז, אישרה למעריב כי הוא נחקר באזהרה ואמרה: "אין לנו כוונה להתייחס לחקירה ולהיות קשורים לשיבושה".

כאמור, פרשת הסוהרות מקבלת בימים האחרונים תפניות שונות ומשתרעת לכיוונים שונים, מחד טענת הסוהרות על עבירות מין שביצעו בהן בעת שירותם כחיילות בכלא גלבוע, ומנגד טענות של האסיר הביטחוני לפיהן הכל מבחינתו התקיים בידיעת הקצינים, על פי רצונה של המתלוננת. 

בחקירתו ביאח"ס עטאללה הדף את הטענות נגדו והאשים דווקא את הסוהרת. נזכיר כי פרקליטו של עטאללה, עורך דין רמזי קטילאת, טען כי פרשת הסוהרות עולה בימים אלו לכותרות "הפלא ופלא" בעיצומה של ועדת חקירה בנוגע לבריחת האסירים מכלא גלבוע.

התזמון הזה, לטענתו, אינו מקרי ובא להסיט את האש ממחדל הסוהרים בכלא גלבוע בכל הקשור לבריחת האסירים הביטחוניים. עוד הוא מציין כי למרשו אין יד ורגל במעשים המיוחסים לו, וכראיה לכך הנתבעת בתביעה האזרחית של הסוהרות לשעבר היא שב"ס, ולא מרשו.