יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן-ברק (יש עתיד), התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למספר נושאים, ובהם: פרשת האונס בכלא גלבוע, המתיחות בעוטף עזה בשל מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, התוכנית הכלכלית של יו"ר הליכוד נתניהו וכן הסכם הגרעין עם איראן.

"מסרו אותי לידי מחבל": סוהרת טוענת שנאנסה ע"י אסיר ביטחוני בכלא גלבוע

הכניסות והיציאות ליישובים בעוטף נחסמו, והתושבים זועמים: "אנחנו כלואים"

"אני חושב שהסיפור של כלא גלבוע לא מאפיין את כל שב"ס, אני חושב שהייתה שם סיטואציה של אנשים מסוימים שנתנו לדבר כזה לקרות", אמר ח"כ בן ברק בפתח הריאיון, "הכול תחת חקירה פלילית כרגע, אבל אני לא מאלה שממהרים לצבוע ארגון בצבעים לא נעימים ולדבר על זה בקול בתקשורת כי זה לא המצב".  

"אני יכול להגיד שכל ההחלטות שהתקבלו לגבי עזה היו החלטות נכונות", טען יו"ר ועדת החוץ והביטחון על המתיחות בעוטף, "אני חושב שהציבור שם לב שבחודשים האחרונים צה"ל פועל בכל מקום ביהודה ושומרון בנחישות לילה-לילה, ואין לילה שאין קרב איפשהו באיזשהו מקום בגדה בשביל להביא את המחבלים הכי מסוכנים לישראל או לפגוע בהם, ואנחנו עושים את זה כי זה מונע טרור, אנחנו נחושים להמשיך לעשות את זה. אנחנו עושים כל מיני עניינים מאחורי הקלעים שאולי יורידו את הכוננות, ואם לא, אז נצטרך לעשות דברים אחרים".  

"אני לא חושב שאנחנו נכנעים לשום ארגון טרור. אנחנו פועלים בכל השטח ומול כל אחד. בעזה, עברנו שנה יחסית שקטה, הרבה יותר שקטה משנים אחרות. יש לנו אחריות לגבי התושבים שלנו, ולפעמים אנחנו נוקטים בפעולות קיצוניות", ציין חבר הכנסת מיש עתיד.

לאחר מכן, התייחס לחסימות היישובים בעוטף עזה: "עשינו זאת מפני שאנחנו אנשים אחראים. קל מאוד להיות גיבור ולעשות פעולות שיגררו כאן את האירוע לימי לחימה כאלה ואחרים, ואז אנשים יהיו עוד יותר סגורים וגם עלולים להיפגע חס וחלילה. אם אפשר למנוע את זה יחסית בסדר, אז נמנע את זה בצורה טובה, ואם לא, אז נעשה דברים אחרים. אבל דבר אחד שיהיה ברור, אנחנו לא בני ערובה של שום ארגון, גם לא של חיזבאללה".  

על התוכנית הכלכלית של יו"ר הליכוד נתניהו, אמר ח"כ בן ברק: "הוא אומר את זה לפני כל מערכת בחירות, גם בימים שהוא היה בשלטון הוא תמיד אמר שהוא יעשה את זה, הוא לא עשה את זה. המדינה במצב כלכלי טוב, יש כמה דברים שהם לא בסדר. אנחנו צריכים להילחם ביוקר המחיה ואנחנו עושים את זה כל הזמן ונמשיך לעשות את זה. קל מאוד לעשות מסיבת עיתונאים ולדברר את עצמך, להגיד שטויות עם ביטחון, אבל אם תבדוק טוב, תראה שאת השטויות האלה הוא אמר לפני כל מערכת בחירות".  

"לגבי הסכם הגרעין עם איראן, אם הוא כובל ולא מאפשר לעשות שום דבר, אז עדיף בלי הסכם", ציין יו"ר ועדת החוץ והביטחון, "אבל גם אם אתה מחליט שאין הסכם, אתה צריך להחליט מה כן. בשביל זה צריכים לקבל החלטות אמיצות ולא רק אנחנו. אני חושב שהאיראנים רוצים למשוך זמן, זה משרת אותם, לצערי הרב האירופאים והאמריקנים נותנים להם את האפשרות הזאת, ואני מקווה שבאמת יגידו להם 'קחו את זה או לא', בשיחות האלה ואז נראה מה קורה. אני מעריך שהם לא יחתמו, אבל בואו נראה".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM