בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שני) את תוכניתם ב-103FM בסקירת העדכונים האחרונים בזירה המדינית והפוליטית במהלך העת האחרונה. בפתח הדברים, התייחסו השניים לסיומו של מבצע "עלות השחר", זאת לאחר הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי שנכנסה לתוקף אתמול בשעות הלילה. 

ראש אמ"ן לשעבר: "נסראללה יחשוב פעמיים אם לפגוע בכריש אחרי המבצע"

"הג'יהאד יצא חבול, אך משדר ניצחון": אוהד חמו מסביר כיצד נתפסת הפסקת האש בעזה

בפתח הדברים אמר ינון כי "היה מבצע יפה מאוד, מוצלח מאוד, שאפו לעושים, ניהול וביצוע יפים, הורדנו אותם על הברכיים", טען. "נכון, זה מול ארגון קטן, זה לא חמאס או חיזבאללה. אבל מה? צריך לזכור כמה דברים. יש פה אופוזיציה אחראית סוף סוף, אחרי 13 שנה יש אופוזיציה שלא תוקעת סכינים תוך כדי. תסמכו עליי, גועל נפש של אופוזיציה. פה אנו רואים אופוזיציה למופת. הייתה גם תקשורת מפרגנת". 

בהמשך, הוסיף: "חמאס בשקט כי הוא מקבל את הכסף שלו. לפיד, כל השנים חפרת שביבי מנהל משא ומתן עם הג'יהאד האסלאמי. אין דבר שלפיד ובנט אמרו בעבר, שלא יתהפך עליהם. כל מה שאמרו, הכל הם עושים הפוך. יש אופוזיציה שלא יוצרת תחושת חמיצות. כמה אתם יכולים לחרטט? פתאום אין תחושת חמיצות".  

"כשאתה מצייץ דברים והם לא נכונים, תעקוב אחרי התגובות", השיב כספית אך לא שכח לפרגן, "זה לא מובן מאליו שאתה מפרגן למבצע, אתה מוכיח פעם נוספת שיש לך הכנה לעמוד שדרה. חמישה ימים לפני המבצע, מה שהתקשורת עשתה לממשלה היא לא עשתה לביבי בימיו הגרועים ביותר. קצת קשה היה לעשות משא ומתן עם צמרת הג'יהאד כי היא חוסלה. אתם הרבה יותר טובים כאופוזיציה, וצריך לעשות הכל כדי שזה יישאר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM