בתוך כך, על פי המתווה, על מנת לצמצם את עומסי התנועה בשעות השיא, האגרה לנסיעת רכבי משא כבדים בשעות השחר תופחת ב-50%. המתווה יוצא לדרך עם חתימת הסכם בין המדינה לבין הזכיין "דרך ארץ", שאושר על ידי הממשלה.
ההרחבה תכלול נתיב נוסף לכל כיוון בקטע הכביש ממחלף קסם ועד מחלף עין תות, וכן את הקמתו של מחלף בית נחמיה, בתמורה להארכת הזיכיון כפי שאושר על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. מטרת ההסכם שגובש על ידי משרדי האוצר התחבורה וחברת חוצה ישראל בע"מ, הרשות הממונה על הזיכיון, הינה הרחבת קיבולת הכביש לצורך מתן מענה לביקושים בקטע האמור.
פרויקט ההרחבה יכלול הוספת נתיב רביעי ממחלף קסם ועד מחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון ועד מחלף עין תות, מתוכנן כי הנתיב הנוסף באורך כולל של כ-120 ק"מ ישמש לתנועת רכבים רבי תפוסה (נתיב רב תפוסה). תכולת הפרויקט לתכנון מימון, הקמה והפעלה גובשה במתכונת BOT, כאשר עלות ההקמה תקבע באמצעות הליך תחרותי לקבלני המשנה בפיקוח המדינה. עבודות ההקמה צפויות להתחיל ב-2024, והפתיחה לתנועה ב-2028. תקופת הארכת הסכם הזיכיון לא תעלה על שלוש שנים.