במאי הקולנוע ברק הימן פרסם אתמול (ראשון) פוסט בפייסבוק, בו כתב: "חיילי הצבא הכי מוסרי בעולם - אתם בושה לאנושות. (וכן, יש אזעקה עכשיו. אני שומע אותה. אם לא היה כיבוש ולא היה מצור ולא היה אפרטהייד אז גם אזעקות לא היו)". יתר על כן, הוסיף לפוסט את תמונותיהם של ששת הילדים הפלסטינים שנהרגו. בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103fm, ביקש לבסס את דבריו שעוררו מחלוקת בקרב רבים.

שר האוצר ליברמן: מי שנפגע כלכלית בשל מבצע "עלות השחר" - יפוצה
הפסקת האש לא הופרה פעם נוספת: לילה שקט עבר על תושבי הדרום

"אתה מודע שהם הרגו הרבה יותר אזרחים ושאם נפרק את הצבא יהיה פה שלום?", שאלו מגישי התכנית את הימן על הפוסט שפרסם. "אני בפירוש חושב שאם לא היה כיבוש ואם לא היה מצור אז מצב הפלסטינים ומצב היהודים היה הרבה יותר טוב", הוא ענה, "זה מובן מאליו - אנשים רוצים לחיות טוב, ללכת לים, שיהיה להם חם בחורף ואוכל טעים על שולחן הערב".

"כשאתה אומר כיבוש אתה אומר 67 או 48?", נשאל הבמאי. על כך ענה: "אני מדבר על הכול, על העובדה שבארץ הזו יש אנשים שיש להם פריווילגיות מסוימות כמו לכם ולי, היהודים, ויש את הפלסטינים בנן אם אלה שחיים תחת המצור בעזה או הכיבוש ביהודה ושומרון".

"זה אפרטהייד", הוא התייחס לחברה הערבית בכיבוש 1948. "בוא נגיד שתושב ישראלי שאינו יהודי יש לו פחות זכויות מאשר לתושב יהודי, מזמין אותך לקרוא את הדו"ח של 'בצלם' שאומץ על ידי הרבה מאוד מוסדות חשובים לזכויות אדם".

"אתה באמת שכחת שישראל ניסתה לעשות פיילוט? לראות מה קורה כשמשחררים אותם לדרכם ופינתה את האזור?", שאל כספית. "אני לא עיוור", הוא ענה, "ואתה מפליא ומאכזב אותי כי אתה תבן אדם אינטליגנט ומוזר לי שאתה מהדהד את כל אותן קלישאות שאין להן שום אחיזה במציאות. אם אני אבוא אליך הביתה, אקח לך אתה בית, אתנחל בו ואחיה בתוכו ואז יום אחד אני אגיד שזה שלך והתבלבלתי, אני יוצא מהבית, אבל האנשים שלי דואגים שלא תוכל לפתוח את החלון של הבית, לא תוכל לצאת דרך הים, היבשה, לא תוכל לחיות חיים חופשיים ואני אשלוט בכל פסיק מהחיים שלך - זה אומר שיצאתי מהבית שלך?"

"אם אני אגיד ששמאלנים כמוך הם חלאת המין האנושי - אין בעיה נכון?", שאל אותו מגיש התכנית, אריה אלדד. הימן ענה: "אני חושב שדווקא כן, מפני שאמירות כאלה הן אוויליות ומיותרות. אני לא נפגע מהן כי אני לא מספיק מעריך את דעתך אבל זה מאוד עצוב לי שאתם מראיינים אותי. למה אתם מראיינים אותי? כי זה כל כך מוזר שישראלי יהודי מרש לעצמו לכתוב דברים בגנות הצבא כביכול הכי מוסרי בעולם, זה נורא מוזר בישראל שיש אנשים שליבם מדמם כשהם רואים ילדה בת 5 נהרגת על ידי צה"ל. זה כל כך מוזר אז עושים ראיון ברדיו".

"אם אתה יהודי אני טורקי, כי יהודים אמורים להיות חכמים", אמר כספית, "טיפוסים כמוך השמידו את השמאל בישראל ומחנה השלום. בגלל טיפוסים כמוך הציבור הישראלי רץ ימינה חזק, בגלל אנשים כמוך שמבחינתם זה בסדר לירות עשרות אלפי רקטות על אוכלוסייה אזרחית ומשכנע את עצמך בלעג אווילי ואינסופי שיצאנו עם החלון, לא, זה נאמר במפורש, יהיה לכם את כל החופש אם פשוט תכירו בזכותה של ישראל. אתה פשוט עיוור, לא חכם, נגוע בשנאה עצמית. אני מעולם לא אראה יותר סרט שלך כי כל כך נפגעתי מהציוץ הזה, אתה יודע שאם לא היה צה"ל לא היית שורד פה אפילו אותה. אותך הם היו שוחטים ראשון".

כוחות צה"ל מזהים ילדים רגע לפני סיכול בכיר הג'יהאד. צילום: באדיבות דובר צה"ל

"ראיתי את הסרטונים אתמול איך הצבא מבטל 3 פעמים חיסול של מחבל מטונף בגלל שעברו שם אזרחים. אף צבא בעולם לא עושה את זה, נשלח אותך לצבא הרוסי, לצבא המצרי. עזה פתוחה לצד שני, לצד המצרי היא סגורה, אבל יש לך טענות? לא, כי לערבים מותר. אתה פשוט אסון לעם ישראל, אתה רצחת מטאפורית את השמאל", כספית תקף את הימן.

"מי שרצח את השמאל זה אנשים כמו מרב מיכאלי שהם במקום לשים מקלות בגלגלים של הכיבוש הם משמנים אותו. אני כמובן מצביע לרשימה המשותפת ואנשים כמו איימן עודה הם האחרונים שמדברים על כיבוש, נלחמים על כיבוש", ענה במאי הקולנוע על דבריו של מגיש התוכנית.

סייעה  בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm