עורכת הדין נורית קורן, שהובילה לפתיחת הקבר של יוסף מלמד ז"ל כמייצגת המשפחה בהתנדבות, התייחסה הבוקר (רביעי) להתקדמות המשמעותית בהליך זיהוי הקטין מפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמרה כי "מדובר בפריצת דרך טכנולוגית". 

בפתח דבריה היא הסבירה כי "לפי מה שדיברתי עם המכון לרפואה משפטית הבנתי שזה משהו עולמי, שהם הצליחו להפיק את הרצף הגנטי של מי שטמון בתוך האדמה מהשרידים אחרי 73 שנה. אני עובדת יחד עם עורך דין רמי צוברי ודורון רדעי. רמי פתח בשנת 97' עשרה קברים בסגולה, ובהם נמצאו 22 שלדים, אך לא הצליחו להפיק די אן איי שקשר למשפחות. לא הייתה שום התאמה והם גם לא הצליחו להפיק. לכן, זו פריצת דרך טכנולוגית, ועד כמה שידוע לי גם המכון, בעקבות החוק שאני חוקקתי, רכש מכונה מסוימת שעוזרת להם בעבודה ביומיומית".

"אי אפשר להשליך מקבר אחד לאחר", הבהירה קורן. "כל מקרה לגופו, הכול תלוי איך נשמרו השרידים, איזה שרידים הגיעו שהיה ניתן להשיג מהם. שרידים מסוימים שהיו שבוע שעבר נשמרו כנראה קצת יותר טוב, אנחנו לא יודעים מה יקרה עכשיו. אבל כרגע מה שקורה, אנחנו קיבלנו חוות דעת, כרגע יש לנו מומחה מטעמנו שיבדוק את הרצף הגנטי, אחרי שהוא יבדוק המשפחה תתן את הרצף הגנטי שלה ותהיה השוואה. אנחנו בונים את האמון שלה משפחות יחד עם המכון לרפואה משפטית".

חייבים להשוות את זה לגורם מדרגה ראשונה.
"כן, זה מאוד חשוב. מהמשפחה עדיין חיה האמא, שהיא אישה מבוגרת מאוד מעל 90, והיא כל הזמן בטוחה שהילד שלה חי מהסיבה הפשוטה - היא לא קברה אותו והיא קיבלה צו גיוס. הצו מאוד ערער אותה, היא מרגישה שהוא נמצא בחיים".

עוה"ד קורן סיפרה כי המשפחה הגיבה "בהתרגשות עצומה. הם אמרו לי שאפילו עם דפיקות לב, שהנה שהצליחו ושאולי סוף סוף תיפתר התעלומה אחרי 73 שנה".

כשנשאלה לדעתה כיצד תסתיים הבדיקה, השיבה: "אנחנו לא יודעים, עד שלא נעשה את הבדיקה וההתאמה אנחנו לא יודעים. יש סיכוי שיכול להיות שמדובר ביוסף, אבל האמא לא קיבלה אותו ליד ולא קברה אותו. אם זה נכון זה יסגור לפחות למשפחה אחת. אם זה לא נכון זה משאיר סימן שאלה גדול והרשויות יצטרכו לעשות עבודה ולתת תשובות. במרשם התושבים הוא עדיין מופיע וכתוב שהוא עזב ב־1963, אז לאן הוא עזב? הרבה אנשים עכשיו בגילאים של שנות ה-70, אנשים שנעלמו, מקבלים כרטיס תושב ותיק ובשנתיים האחרונות. היו לנו ארבע מערכות בחירות והם קיבלו הזמנה לבחור. זה מטלטל את המשפחה, האנשים האלה עדיין נמצאים במרשם התושבים. אין טעויות כאלה, מדובר פה קרוב ל־800 ילדים שאנחנו לא יודעים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm