לאה וולקוב, בת 81, ואלימלך שם טוב, בן 87, הכירו בדיור מוגן של "עד 120" - וזה כשלוש שנים הם יוצאים. "אני התחלתי איתה", מספר אלימלך, "שמתי עליה עין במשך תקופה ארוכה. באחת השבתות שלנו ב'עד 120' טלפנתי אליה בעזרת העובדים בקבלה והצעתי לה לצאת". לאה מצדה פחות הראתה עניין. "לא הייתי מעוניינת אז במערכת יחסים, הרגשתי שזה לא מתאים", היא מספרת בחיוך.

למרבה המזל אלימלך התעקש, וכבר באותו שבוע הזמין אותה לקונצרט ולמפגשים עם חבריו - עד שלבסוף "הכניע" את לאה והיום הם גרים ביחד. "זו הייתה יוזמה של הילדים, הם חששו שנהיה בודדים בזמן המגיפה. הצעד הזה מאוד העמיק את הקשר בינינו, תחומי העניין המשותפים שלנו התרחבו", מספר הזוג המאוהב, שמגלה את הסוד לאהבה: "אל תוותרו על החיזור ועל מה שהלב בוחר, בכל גיל". בבית האבות "המבריא" בכפר סבא של "בית בלב" מקבוצת מכבי, גרים אליהו חכמון בן ה־97 ורבקה פרנקל בת ה־94, שהכירו שם לפני קצת יותר מחצי שנה, ומאז הם לא נפרדים.

לאה ואלימלך (צילום: שי אפגין)
לאה ואלימלך (צילום: שי אפגין)

שניהם התאלמנו לפני שנים וזה פרק ב' עבורם. הילדים, כך הם מספרים, מפרגנים על הקשר ומקבלים אותו באהבה. אליהו מספר: "הם יודעים שאני מאושר ובידיים טובות. רבקה שומרת עליי ואני עליה. לא טוב היות האדם לבדו, וטוב לי איתה". רבקה מוסיפה: "הם אומרים לי שאם טוב לי ואני מאושרת, גם להם טוב". ב"בית בלב" החליטו להרים את הכפפה, ובט"ו באב יערכו לזוג טקס הצהרת אהבה.