משה נוסבאום, כתב חדשות 12, התראיין היום (שבת) לחברת החדשות בה הוא עובד, וסיפר על מחלת ה-ALS (ניוון שרירים) ממנה סובל. בפתח הריאיון נשאל מתי הוא התחיל להבין שמשהו לא כתמול שלשום, וענה בעודו צופה בדיווח מספטמבר 2021: "בדיעבד אין ספק שכבר כאן אני מדבר לאט. בחוויה שלי אני פה מדבר רגיל".

עוד שחזר: "כרגיל אצלי מי ששמו לב היו נאוק'ה (אשתו) והילדים. הם אלו הראשונים שאמרו לי 'אתה מדבר לאט יותר'. דחיתי אותם בביטול. אני עצמי התחלתי להרגיש את זה קצת מאוחר יותר. איך הרגשתי? שמתי לב יותר ויותר שטקסטים לכתבה שכתבתי פעם כבר לא נכנסים לי". 

"בכיתי על אשתי, לא עליי": משה נוסבאום על ה-ALS ורגע השבירה
אחרי שבישר על מחלת ניוון השרירים: כך תפסנו את משה נוסבאום

לטענה כי כבר לפני שנה צצו שאלות בנוגע לקצב דיבורו, הסביר הכתב ש"התחלתי לשמוע יותר ויותר את עורך המהדורה באוזניה עוד לפני שאני מספיק לסיים את מה שתכננתי להגיד - 'תודה נוסי, תודה'. בשלב הזה המנכ"ל שלנו אבי וייס אומר לי בשיחה אישית שלנו 'נוסי לך תבדוק. אל תרפה'".

משה נוסבאום, ריאיון  (צילום: צילום מסך חדשות 12)
משה נוסבאום, ריאיון (צילום: צילום מסך חדשות 12)

נוסבאום הודה כי האסימון נפל כאשר הרופאים אמרו לו שככל הנראה, הוא עבר אירוע מוחי. "מנסים לשחזר מה היה יכול לגרום לזה", הוא נזכר, "בהפגנה בבלפור, ביולי 2020, מפעיל המכת"זית משום מה כיוון אליי. הוא פגע בי מאחור ואז אני מחליק אבל לא נופל. אני מצליח לבלום. ההתנגדות הזו לזרם מים כל כך עוצמתי - אולי זה נגרם כתוצאה מזה. אני חייב להגיד לך שעכשיו הנטייה בתחום של חקר ה-ALS, היא מה שגורם למחלה לפרוץ היא טראומה פיזית".

העיתונאי הוותיק סיפר כי לא חקר על המחלה ועל השלכותיה, אלא שכעת הוא נתון לטיפולן של שתי פרופסוריות, מומחיות בתחום, ודי לו בכך: "בסך הכול ההערכה היא די אחידה. אני בשלבים מאוד ראשוניים של המחלה. יכול להיות שאני לא מתרגש בגלל שאני לא מרגיש שום דבר אחר חוץ מהקושי בדיבור", ענה נוסבאום, "ובגלל שאני ממשיך לעשות הכול כולל העבודה שלי שהיא בדיבור, יכול להיות שזה נותן לי דרייב לשמור על שפיות, מה שאגב אין לאלה שסובבים אותי".

נוסבאום הדגיש לקראת סיום הריאיון, כי לעת עתה הוא ממשיך בעבודתו בחדשות 12 ללא שינוי: "היה ברור לי ולכל הסביבה הקרובה שככל שאני יכול אני ממשיך לעבוד. בלי העבודה אני הולך לאיבוד. אני מלכתחילה מכין לעצמי דיווחים קצובים וקצרים כדי שאני לא איגרר לקטע שאני מתחיל להרגיש מחנק. אני נשאר על המסך כדי לשמור על שפיות. הגעתי להחלטה שאני ממשיך עד שאומרים לי די או עד שאני מרגיש פיזית שאני לא יכול יותר". עוד אמר באותו נושא: "אני לא רוצה לשרוד - אני רוצה לחיות. על כל מה שמשתמע מזה. אני רוצה להמשיך לעשות דברים שעשיתי עד היום, ואני רוצה לעשות עוד דברים שתכננו, נאוק'ה ואני". 

לשאלה כיצד בכל זאת הוא פורק את המשא, השיב: "אני הולך למשחק של מכבי נתניה. נוסע עם נאוק'ה - כל דבר, רק לא לעסוק בזה. היא ואני עוד צריכים ללדת כמה נכדים. יש לנו יעד מאוד ברור ואנחנו עוד נגשים אותו, שנינו. חד משמעית".