בועז כהן ('eco99') התראיין היום (ראשון) אצל ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM ושוחח על פגישתו האחרונה עם המוזיקאי צביקה פיק, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 72.

פיק, בעל הלהיטים הגדולים, שלעד יהוו חלק מהתרבות הישראלית: "אני נדהמתי האמת, אני ממש לא האמנתי כששמעתי את זה", סיפר כהן בתחילת הריאיון, "מתחילת הקיץ חשבתי שהגיע הזמן לשבת איתו לשיחה על שירים, על מוזיקה, מאוד עניין אותי לעשות איתו שיחה. בעיניי הוא אחד המלחינים הגדולים של הזמר העברי. התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה לדבר איתו על שירים, והוא אמר 'טוב, אתה יכול לבוא בשישי'?', אמרתי אוקיי, ובאתי. ישבנו שלוש שעות ודיברנו על מוזיקה באמת".

כנגד כל הסיכויים: כך חזר צביקה פיק למרכז העניינים אחרי תקופת השפל
"שנים שלא הצלחתי לבכות, עכשיו זה השתחרר": דנה אינטרנשיונל נפרדת מצביקה פיק

לשאלה באיזה מצב בריאותי היה צביקה פיק כאשר נפגשו, ענה כהן שהאומן הוותיק התקשה לדבר, ולכן הוא (כהן) תמלל את הריאיון ולא הקליט אותו: "ניסיתי להבין במדויק. הוא אמר שהוא מרגיש יותר טוב, שיש לו עזרה, הוא למד לדבר מחדש. הוא אמר שהוא מתפקד טוב יותר, שאין לו זמן פנוי. הוא מאוד שמח שהמחזמר 'מרי לו' חוזר לבמה. יצאתי בתחושה אופטימית שהכול הולך ומשתפר".

כאשר נשאל כהן האם בכל זאת הרגיש שמשהו שונה אצל צביקה פיק, ענה בחיוב: "כן, הוא אמר שהוא עדיין לא מרגיש שהוא יכול להחזיק הופעה. אמרתי אוקיי, הוא ייקח עוד קצת זמן ויחזור לבמה. זה לא יקרה כבר".

בנוסף, כהן נזכר במפגש עם פיק לפני כ-20 שנה, כאשר האומן הזמין אותו לביתו הקודם ברמת השרון: "הוא רצה לערוך אוספים משיריו, שוק הדיסקים היה מאוד חזק, ואני זוכר שאמרתי לו שנתחיל עם האלבומים של שנות ה־70. ואז אמרתי לו 'אבל מה עם הזכויות'?, הוא הסתכל עליי וצחק ואמר 'כל הזכויות שלי, מהאלבום הראשון קניתי את המאסטר. הייתי חכם במקום שאנשים אחרים לא', והוא צדק, זה נכון".

עוד הוסיף כי פיק שיתף פעולה בפגישתם: "היה סבלני ומקסים, הצחיק אותי אפילו בנונשלנטיות. אני מסתכל עליו כעל מלחין מופלא ועל טקסטים נורא מסובכים. הוא הלחין הרבה טקסטים קשים, אם קוראים את הטקסט קשה להאמין איך מישהו יכול להלחין משהו כזה".

כהן הדגיש בשנית שמדובר בטקסטים לא מובנים מאליהם: "חלק מהעניין אצל פיק זה שגם הוא כל הזמן זגזג, הוא היה מאוד מאוד מגוון. אני מניח שגם היו דברים אחרים שהוא עשה, ועצם העובדה שהיה לו את הזכויות על כל השירים, הלחנים, יש שירים שאנשים לא זוכרים שהוא הלחין לאמנים. באמת היו לו הוצאות רבות, והוא בהחלט ידע להתנהל היטב".

לשאלה האם היו שירים שלו שפיק העדיף במיוחד, השיב כהן: "שאלתי אותו אם יש שיר שהוא אוהב במיוחד, הוא אמר 'רבים, עם אקדח מול הפרצוף אז לא אני הוא האיש, אולי תשאל אותי שבוע הבא ואני אגיד משהו אחר'". 

כהן ציין כי פיק תכנן לשוב ולהופיע: "בטח, לגמרי, הוא אמר לי שהוא צריך עוד קצת זמן ולחזור. אני יודע שהוא גם דיבר עם גיטריסטים, הוא ממש היה רציני בעניין". 

בסיום הריאיון, כהן אמר שהשיר המועדף עליו עצמו של צביקה פיק הוא 'אין מדינה לאהבה': "הערב ב־99FM בשעה 19:00 אני עושה ספיישל במשך שעתיים עם השירים הגדולים של צביקה פיק".