ביוזמתן של ארבע אמהות לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, הוקמה חוות כרמל - לרכיבה טיפולית על סוסים בכפר הנוער מאיר שפיה שליד זכרון יעקב. החווה משמשת גם כמקום תעסוקה לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים.

מכבי שירותי בריאות היה הגוף הראשון במערכת הבריאות שבחר גם להרים את הכפפה, לשתף פעולה עם המיזם ולהעניק טיפולים משלימים לילדים המתמודדים עם בעיות רגשיות והתפתחותיות.

חוות כרמל הוקמה במטרה לתת מענה למאות ילדים ובני נוער המתמודדים עם בעיות רגשיות והתפתחותיות, חרדות, קשיי השתלבות חברתיים, פוסט־טראומה ועוד. בחווה מועסקים בוגרים על הרצף האוטיסטי ועם מגבלה שכלית התפתחותית בתפקוד בינוני־גבוה, המתגוררים בדיור המוגן "הבית לחיים" בעתלית, המנוהל על ידי עמותת גוונים.

ארבע האמהות הקימו כבר בשנת 2020 עמותה ללא כוונות רווח להגשמת חלום הקמת החווה. בנייתה התאפשרה הודות לאנשים וחברות רחבות לב מהקהילה שהאמינו במטרה. כיום מוצעים בה שירותי רכיבה טיפולית לילדים, נוער ומבוגרים בקהילה, לימוד רכיבה, ימי גיבוש והעצמה.

רחלי דוד, ממייסדות העמותה: "הדאגה למקום תעסוקה שווה ומכבד לילדינו הבוגרים היא זו שהניעה אותנו להקמת המיזם. הוכחנו שבמקום שבו המדינה מתקשה לספק פתרונות תעסוקה מתאימים, גם ההורים יכולים לפעול יחד עם הקהילה לייצר פתרונות תעסוקה מיטביים. אני רוצה להודות למכבי, ובמיוחד לד"ר אייל פורמן וסמדר בוהארון, על התמיכה והאמון המקצועי שנתנו בנו".

סמדר בוהארון, מנהלת השב"ן המחוזית של מכבי בצפון, מוסיפה: "אנחנו גאים להיות הראשונים לשתף פעולה עם המיזם הייחודי של חוות כרמל, ולקדם את השירות במתן מענה לילדים בעלי בעיות התפתחותיות ורגשיות. הפרויקט משתלב עם החזון שלנו במכבי".

תרומות להתפתחות ותחזוק החווה אפשר להעביר לעמותת חוות גלים, ע"ר 580705754 - בנק דיסקונט, סניף 107, מספר חשבון 168993890.