בית החולים "שערי צדק" בירושלים הודיע הבוקר (שני) כי חל שיפור במצבם של האישה והגבר שנפצעו באורח קשה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. עוד נמסר, כי חלו שיפור והתייצבות גם במצבו של התינוק שיולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה. במהלך הלילה חלה התייצבות במצבם של שני הפצועים קשה, בהם אמו של היילוד, וכעת לא נשקפת סכנה לחייהם. שניהם עדיין מורדמים ומונשמים ביחידה לטיפול נמרץ.

פיגוע בירושלים: שבעה נפצעו מירי לעבר אוטובוס, בהם שניים במצב קשה
בתום מצוד נרחב: נלכד המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים

האישה, בשנות ה-30 לחייה, נפצעה בפיגוע והוכנסה לחדר ניתוח מכיוון שספגה פגיעה מאוד מורכבת, ועברה לידת חירום. הגבר בשנות ה-60 לחייו שנפצע באורח קשה בפיגוע סובל מפציעה בצוואר ובראש. 

פיגוע הירי התרחש בשתי זירות שונות: זירה אחת ברחוב מעלה השלום, שם בוצע הירי לעבר האוטובוס. הזירה השנייה הייתה  בסמוך, ברחוב מעלה שזך בכניסה לחניון קבר דוד המלך, בפינת ציר מעלה השלום.

לאחר הפיגוע, כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו במהרה למקום, החלו בפעולות בזירה תוך איסוף ממצאים ותחקור ראשוני תוך סריקות נמרצות אחר החשוד במעשה שנמלט מהזירה לאחר המעשה.

בתום מצוד שנמשך כשש שעות, ולאחר שהבין כי המשטרה ושב"כ סוגרים עליו, הסגיר עצמו אתמול לידי כוחות המשטרה בתחנת מוריה בבירה המחבל שביצע את הפיגוע. המחבל, אמיר אל סידאווי, בן 28, ערבי-ישראלי תושב מזרח ירושלים, הגיע עם מונית לתחנה, שם השאיר את האקדח והסכין. נהג המונית אמר כי הוא אסף אותו והוא ביקש ממנו להגיע לתחנת המשטרה. הוא הועבר לחקירת שב"כ ומשטרה והנהג עוכב גם לחקירה. כמו כן, נתפס כלי הנשק עמו על פי החשד ביצע את מעשיו.

לוחמי צה"ל פעלו בכפר עקב, חשוד שניסה לדקור אותם נוטרל

הלילה, במסגרת פעילות לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים בכפר עקב, נערכו הכוחות לביצוע חיפוש בביתו של חשוד בהחזקת אמצעי לחימה.

פעילות מג''ב בכפר עקב (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות מג''ב בכפר עקב (צילום: דוברות המשטרה)

עם סגירת הלוחמים על היעד, יצאו בני המשפחה והחלו להתעמת עם הלוחמים כאשר לפתע, יצא החשוד המרכזי אחוז בסכין וניסה לדקור את הלוחמים, שהגיבו בירי ונטרלו אותו. המפגע קיבל טיפול רפואי במקום על ידי פרמדיק היחידה, פונה בתאג"ד צבאי ובהמשך נקבע מותו.