בעקבות עלייה בפניות לסיוע לקראת תחילת שנת הלימודים תחלק עמותת חסדי נעמי יותר מ־80 אלף פריטים של ילקוטים וציוד משרדי לתלמידים ממשפחות שידן אינה משגת. בעמותה מספרים כי רגע לפני החזרה ללימודים הם מוצאים את עצמם מוצפים בפניות ובקשות לסיוע בהצטיידות לבית הספר, ולפיכך יחלקו השנה מספר שיא של פריטים חדשים, בהם גם תיקים אורטופדיים, מחברות, כלי כתיבה, קלמרים, יומנים ועוד.

בימים אלה מגיעות קבוצות רבות של מתנדבים לאריזת ערכות הלימוד שיחולקו במספר מוקדים ברחבי הארץ. תשובה כברה, מנהלת הרווחה בחסדי נעמי, מספרת: "אנחנו עובדים לילות כימים כדי לוודא שנגיע לכל ילד שחסדי נעמי תומכת בו ובמשפחתו שזקוקים לכל סיוע אפשרי". לפי נתוני דוח העוני האלטרנטיבי האחרון של ארגון לתת לשנת 2021, 28% מהמשפחות ו־37% מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. 932 אלף משקי בית בישראל חיים במצוקה כלכלית (תוספת של 233 אלף משפחות בהשוואה לטרום משבר הקורונה). 74% מנתמכי הסיוע מעידים כי אין באפשרותם לרכוש ציוד לימודי בסיסי וספרי לימוד לבית הספר.

הפרויקט "לתת תיק", של ארגון לתת בשיתוף רשתות Yolo ו־Dan דיל, נועד לספק מענה לצורך זה ולאפשר לילדים ממשפחות נתמכות להתחיל את שנת הלימודים עם ציוד בית ספרי איכותי, באופן שמאפשר נקודת פתיחה שוויונית. במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי ובמהלך כל חודש אוגוסט לקוחות המגיעים לכלל סניפי רשתות Yolo ו־Dan דיל מבית שופרסל, הפזורים בכל רחבי הארץ, יוכלו לתרום 5 או 10 שקלים שיוקדשו לרכישה של תיקים, קלמרים, מחברות וכלי כתיבה עבור אלפי ילדים ממשפחות הנתמכות על ידי ארגון לתת.

 https://www.latet.org.il/school2022/