דובר צה"ל הודיע כי לוחם חטיבת כפיר, סמ"ר נתן פיטוסי בן ה-20 מנתניה, נהרג הלילה (שלישי) מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. פיטוסי נפצע ופונה לבית החולים, אולם לאחר מכן בשל חומרת פצעיו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחת הלוחם. פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ״ר נתן פיטוסי ז״ל. ליבי עם משפחתו היקרה. כולנו מחבקים אותם הבוקר. 
צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה".

בצה"ל מתחקרים את האירוע החמור. מפרטים ראשונים עולה כי במהלך האירוע ככל הנראה עזב פיטוסי את עמדת השמירה שבה שהה לזמן קצר, וכששב אליה זוהה בשוגג כמחבל על ידי חברו, שביצע לעברו ירי. 

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, עלה לשידור ב-103FM ופירט את השתלשלות העניינים באירוע הטרגי: "אחרי 22:30 צוות לוחמים במשימה מבצעית בקו התפר מבצעים משימה מבצעית. אחד הלוחמים עוזב את העמדה המשותפת לצוות הלוחמים וחוזר לאחר כמה דקות. בוצע נוהל מעצר חשוד כתוצאה מטעות בזיהוי, ולצערי החייל היורה פוגע בו. תקרית חריגה, טרגית ומצערת ביותר. יש לנו אולי אלפי לוחמים שנמצאים במבצע שובר גלים בדרום הר חברון ולאורך כל הגדר. הם מונעים מפעילי טרור ושוהים בלתי חוקיים להיכנס ולפגע בעורף ישראל".

"הם (הלוחמים) נמצאים בדריכות בימים האחרונים בעקבות מה שקורה בשטח, וגם בעקבות המבצע בעזה. הכוחות חשבו בהתחלה שמדובר בפיגוע ירי. לאחר שהבהרנו כי לא מדובר בפיגוע ירי עדכנו את הכוחות", הוסיף.

על מצבו של החייל היורה אמר תא"ל כוכב: "זו טרגדיה גם מהצד הזה. מדובר בשני לוחמים ותיקים שנמצאים כמעט שנתיים בצבא. זוג לוחמים מאותו צוות, והם מכירים היטב. הוא השתתף בתחקירים הלילה עם מפקד האוגדה. אנחנו נטפל בו ונחבק אותו. הוא זה שדיווח על האירוע מיד לאחר שקרה. הבעיה היא לא הוראות הפתיחה באש, אלא בטעות טרגית בזיהוי. בוצע נוהל מעצר חשוד מלא. טעות אנוש, שגגה, תקלה. אירוע מצער במיוחד".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, אמר: "במהלך פעילות מבצעית הלילה בקו התפר, נהרג לוחם צה״ל בשוגג מירי כוחותינו. מדובר באירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה השכולה, ומחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע. עם קרות האירוע התחלנו לתחקר אותו ואנו נמשיך להעמיק ולהפיק את כל הלקחים הנדרשים מאירוע קשה זה".

מפקד פיקוד המרכז בזירת אירוע הירי בשגגה (צילום: דובר צה''ל)
מפקד פיקוד המרכז בזירת אירוע הירי בשגגה (צילום: דובר צה''ל)