דובר צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי לוחם חטיבת כפיר, סמ"ר נתן פיטוסי בן ה-20 מנתניה, נהרג הלילה מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. פיטוסי נפצע ופונה לבית החולים, אולם לאחר מכן בשל חומרת פצעיו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חבריו ומכריו ספדו לו ברשתות החברתיות. 

אחד ממכריו כתב: "עם ישראל, העיר נתניה והקהילה הצרפתית כולה מבכים את פטירתו של החיל סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה מאש כוחותינו. הכרתי את נתן כילד וכנער שהתפלל בקהילה הצרפתית על שלל בתי הכנסת שלה בעיקר בבית הכנסת רש"י בכיכר העצמאות, ויוצא לי לבקר בהם כחזן פעמים רבות. איזה קסם של בחור, כולו לב, פצצת אנרגיה של טוב, חברותיות ואינסוף קסם אישי".

"הצמיחה המשובחת שלו הייתה תמיד דבר יוצא מן הכלל, חרף התמודדויות הקהילה הצרפתית עם אתגרי העלייה, מצב הנוער וההשתלבות במרקם הישראלי, נתן הצליח לפלס לעצמו תמיד את הדרך, בחיוך צנוע וכובש ובהתמדה ורצון להצליח הוא השתלב במצויינות בחיי הקהילה התוססת והיה אהוב ונחמד בכל מקום בו היה", כתב.

עוד הוסיף: "אהבתי אותו גם במעט המילים שהחלפנו בינינו, אוהב את משפחתו ושולח להם חיזוקים ואיחולי נחמה. ולא פחות מכך, שולח הרבה כח לחיל שטעה טעות מבצעית ונתגלגלה 'חובה' זו על ידו".

מכר נוסף ספד לפיטוסי ז"ל ברשתות החברתיות, וכתב: "היה לי הזכות להכיר צדיק כמוך. תשמור עלינו מלמעלה מלאך קדוש וטהור שכמוך".

המשנה לראש העיר נתניה, אהרן אורגד, כתב: "משפחת פיטוסי עלתה לארץ לפני שמונה שנים ונתן למד בתיכון הדתי ״בר אילן״. איזו טרגדיה, אבידה גדולה. איזה בחור מתוק, חייל קרבי, עלה מצרפת לארץ והיה מלח הארץ. אני שולח תנחומים למשפחת פיטוסי היקרה. עירכם נתניה וכל עם ישראל מחבק אתכם בשעה הקשה הזאת".