גבר בן 26 נפצע אמש באורח קשה באירוע ירי בכפר דבוריה שבגליל התחתון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו מוגדר יציב. במקביל, כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירה, פתחו בחקירה במהלכה אספו ממצאים ופתחו בסריקות אחר חשודים.  החקירה בראשיתה, על פי החשד הרקע למעשה הוא סכסוך בין עבריינים.

שעות מספר לאחר מכן, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו באורח בינוני וקשה באירוע אלימות באיכסאל, לאחר שעל פי החשד הגיעו לבית פרטי במטרה להצית רכבים ונורו בתגובה. הפצועים נמלטו אל שכונת הבדואים בנצרת, משם פונו על ידי צוותי רפואה לבית החולים העמק כשהם סובלים מפציעות חודרות וכשמצבו של אחד מהם מוגדר לא יציב. שני הפצועים ושלושה חשודים בירי נעצרו.

במקביל לכך, ילד בן 10 נפצע באורח בינוני באירוע ירי שאירע סמוך לכפר עין מאהל שליד נוף הגליל. צוותי מד"א פינו אותו להמשך טיפול רפואי בבית החולים העמק בעפולה כשהוא סובל מפציעה חודרת.  מחקירה ראשונית עולה כי מספר חשודים הגיעו למקום וביצעו ירי לעבר רכבים שחנו במקום. אחד הכדורים חדר את חלון הבית ופגע בילד בכתפו. על פי החשד הרקע למעשה הוא סכסוך בשל חובות כספיים.

סנ"צ אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל :"אנו מזהים גידול במספר אירועי הירי על רקע ניסיונות גביה של כספים בשוק האפור, פניה לשוק האפור לקבלת הלוואות היא מדרון חלקלק, הריביות גבוהות וברגע שהלווה אינו מצליח להחזיר את החוב, החוב תופח במהירות וגורר אחריו גביה אלימה. אנו פועלים כנגד הגורמים המעניקים את ההלוואות בכלים העומדים לרשותנו ובשיתוף רשות המיסים."

בחודש מרץ האחרון, נערה כבת 17 נהרגה מכדור תועה בכפר כנא בעת שהיתה בחדרה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים האיטלקי בנצרת, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. במשטרה מעריכים שמקורו של אירוע הירי, שהוביל כאמור למותה של הנערה, הוא בסכסוך מדמם וממושך בתוך משפחת עבאס המתגוררת בכפר כנא.