"נא לגעת", מרכז תרבות ויצירה והתיאטרון היחיד מסוגו בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות חושיות, פותח מרכז לימודי לאומנויות הבמה, המיועד להכשיר באופן מונגש שחקנים עם מוגבלויות ראייה ושמיעה.

תוכנית הלימודים תהיה הראשונה מסוגה בישראל והשנייה בעולם לצד מקבילתה בסקוטלנד. שנת הלימודים הראשונה תתקיים מנובמבר הקרוב במתחם תיאטרון "נא לגעת" בנמל יפו, וההרשמה למחזור ההיסטורי הראשון נפתחת בימים אלו באמצעות אתר מרכז "נא לגעת".

המרכז יאפשר לימודים מקצועיים של עבודת השחקן בצורה נגישה בליווי מורים מנוסים ואנשי מקצוע מהסגל האקדמי של לימודי התיאטרון בבית הספר למשחק ולאומנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים, אשר הוסמכו על ידי מרכז "נא לגעת "והודרכו על ידי אנשים עם מוגבלויות כדי ללמד אוכלוסיות אלו באופן מותאם.

שר התרבות והספורט חילי טרופר (המחנה הממלכתי) בירך על המהלך והגדיר אותו "מהפכה של ממש, שתעלה קומה ותשדרג את כל התפיסה המקובלת על התחום".

מנכ"ל מרכז "נא לגעת" אורן יצחקי, שיזם והוביל את המהלך, אמר: "מדובר בבשורה היסטורית. המהלך נועד לשבור מעגל חסום מראש עבור שחקנים ויוצרים עם מוגבלויות בתקווה לשילוב עתידי בתחום של שחקנים חירשים או עיוורים. במציאות הנוכחית תיאטראות ומלהקים מציבים בפניהם תנאי סף של תעודת לימודים מקצועית של בתי ספר למשחק, ואלו אינם מונגשים כדי לקבלם. כך השחקנים האלו מנועים מליהוק אפילו לתפקידים המועטים של דמויות כמותם, שלמרבה הצער מגלמים שחקנים ללא מוגבלות".