אסון באתר בנייה: שני פועלים נהרגו הבוקר (ראשון) בתאונת עבודה קשה, שהתרחשה כאשר מעלית חיצונית נפלה מקומה 12 על גבי מכולה, שעמדה על הקרקע. זמן קצר לאחר מכן נהרג פועל נוסף, גבר כבן 50, שחולץ ללא רוח חיים מבור באתר בנייה ביישוב גדיש שבגלבוע.

בנוסף לשני ההרוגים בטירת הכרמל, דיאב ואתד בן ה-21 וחסאן ואתד בן ה-29, נפצעו באירוע ארבעה בני אדם נוספים, שפונו במצב קל-בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. המשטרה הודיעה כי חמישה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בגרימת מוות ברשלנות.

ממשטרת ישראל נמסר בשעות הצהריים כי "בהמשך לאירוע תאונת עבודה שהתרחש היום באתר בנייה בטירת הכרמל, החקירה הוטלה על יחידת פלס של היאל"כ בלהב 433 שהחלה במלאכת איסוף ממצאים מהזירה, ביחד עם שוטרי מחוז חוף וגורמי משרד הכלכלה זרוע עבודה חקירות. בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה חמישה מעורבים בחשד לגרימת מוות ברשלנות ועבירות לפי פקודת הבטיחות ותקנותיה".

ממינהל הבטיחות נמסר כי במהלך הבוקר בוצעה פעולה באתר להגבהת מעלית העובדים במקום, המותקנת חיצונית בחזית המבנה של אחד המבנים באתר. חלק מהמעלית קרס במהלך פעולה זאת, כשהסיבות לכך נחקרות כעת.

עוד צוין כי במהלך קריסתה פגעה במכולה ששימשה כמשרד באתר, המכולה העליונה התהפכה על שני עובדים והרגה אותם במקום וישנם עוד מספר פצועים בשטח המטופלים כעת. המשטרה פתחה בחקירת הנושא.

תמונה מזירת האירוע בטירת הכרמל (צילום: כבאות והצלה)
תמונה מזירת האירוע בטירת הכרמל (צילום: כבאות והצלה)

פרמדיק מד"א מוחמד טאבש סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו במכולה שנפלה מגובה על גבי מכולה אחרת. מתחת למכולה נלכדו שני גברים כבני 30, הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם. מתוך המכולה שנפלה חולץ גבר כבן 50, בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית במצב בינוני. בנוסף פונו מהמקום עוד שני פצועים כבני 30 במצב בינוני עם חבלות ופצוע במצב קל עם חבלת ראש".

מספר שעות לאחר מכן, חולץ גבר כבן 50 ללא רוח חיים שנפל לבור באתר בנייה ביישוב גדיש שבגלבוע. שישה צוותי כיבוי והצלה מתחנות עפולה ונוף הגליל הוזעקו למקום ולאחר כשעתיים וחצי של פעולות מורכבות חילצו את הפועל מבור שנחפר בעקבות ביצוע עבודות תשתית באתר בנייה. 

הפרמדיקים של מד"א זיו שייקביץ ומאור משה, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בבור עמוק שבתוכו נקבר תחת אדמה שקרסה, פועל כבן 50 הוא היה ללא סימני חיים ולאחר פעולות חילוץ ממושכות קבענו את מותו".

חילוץ הפועל בגלבוע  (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
חילוץ הפועל בגלבוע (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)

מפקד האירוע רב רשף מיכאל גולדנברג אמר: ״בשל מורכבותו ואופיו של אירוע מסוג זה מיד עם קבלת ההודעה הוחלט להקפיץ את היחידה לחילוצים מיוחדים לזירה. עם הגעת הצוותים הראשונים לאירוע התקבלה תמונת המצב ונראה כי הלכוד מחוסר הכרה ואינו מתקשר עימנו, לאחר עבודה סיזיפית ומורכבת חולץ הפועל אשר היה לכוד מתחת לערימת אדמה וצינור שהקשה מאוד על פעולת החילוץ. גורמי רפואה קבעו את מותו במקום״.

בתוך כך, פועל בן 33 נפצע באורח בינוני במהלך עבודתו בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מכוויות בפלג גופו העליון.