רותם סלע, מו"ל הוצאת סלע מאיר שצפויה להוציא לאור את ספרו האוטוביוגרפי של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו 'ביבי, סיפור חיי' בחודש נובמבר הקרוב, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר והתייחס, בין היתר, לתאריך יציאת הספר.

"הלו"ז שלפיו הספר הזה נוצר, נערך ויופץ, הוא לא לפי הלו"ז של הבחירות", אמר סלע בפתח השיחה, "אלא התחיל מהרגע שנתניהו הפך להיות יו"ר האופוזיציה. הוא התחיל להיכתב לפני תשעה חודשים, וזה קצב חסר תקדים".

עוד ציין סלע כי "כאשר הוחלט שהספר יצא גם איתנו וגם בהוצאה האמריקאית, לא ידעו בכלל שיהיו בחירות. אנחנו לא מנהלים את קמפיין הבחירות. נתניהו כתב את הספר בשתי שפות, יש לו דגשים שונים בכל אחת מהן. הוא כתב בכתב יד, והוא עורך את זה. אנחנו עובדים על עותק בעברית מול נתניהו. הספר הוא 180 אלף מילה, משהו כמו 600 עמודים. ארוך אבל קרו לנתניהו הרבה מאוד דברים בחיים שלו. מדובר בספר שעוקב אחריו תולדות חייו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לשאלה האם ישנה התייחסות בספר גם לילדותו של נתניהו, השיב סלע בחיוב: "כן, הילדות זו חתיכה מאוד מרגשת בספר, בגלל הזווית שהוא לוקח. רוב הספר הוא אדם שמחזיק בעמדה הביצועית של ראש הממשלה". 

סלע אמר שהקו האידיאולוגי של הוצאת הספרים סלע מאיר לא היווה חלק בבחירתו של נתניהו בה: "אני יכול להגיד שכשדיברנו איתו על להוציא את הספר, זה לא עלה. מה שעלה זה פרמטרים מקצועיים של כמה, מתי, איך נראה העיבוד של כתב היד". 

אופנהיימר שאל האם במידה ויהיו חלקים בספר שיתייחסו לנאום בר אילן או לפגישות עם ערפאת, הוצאת הספרים סלע מאיר לא תרצה לפרסם את הדברים, על כך ענה המרואיין כי "אין הוצאה בישראל, הוצאה רצינית, שלא הייתה רוצה להוציא את הספר. זה הספר המשמעותי שהיה פה מאז בן גוריון. תנוח דעתך". 

אופנהיימר הקשה: "נתניהו בחר בהוצאת ספרים עם עמדה אידיאולוגית", ורותם סלע הגיב כי "מדובר באדם שסיפר על חייו, חושבים שיהיה עניין כיוון שמדובר באדם שככל הנראה האדם הכי משפיע על מציאות חיינו במאה ה־21, והיהודי הכי משמעותי שפועל בעולם היום".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm