ארגון "יש דין" הוציא מכתב דחוף למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בדרישה לפעול ולנקוט צעדים נגד רב המשטרה. האחרון ניהל סיור משותף עם רב ישיבת חומש והוציא מכתב מטעמו בשם משטרת ישראל שעומד בסתירה להוראות המבצעיות של הכוחות בשטח. 

במכתב נכתב: "הרינו מתכבדים לפנות אליכם בשם מרשנו בנושא שבנדון, וזאת בעקבות התנהלות שאין לראותה  אלא כשערורייתית, במסגרתה גורם בכיר במשטרה בוחר לשתף פעולה דווקא עם מי שמוגדר כדרוש  לחקירה ועומד מאחורי מערך שלם של פשיעה מאורגנת".

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי מציג את המשמר הלאומי. (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נכתב, כי "בראש ובראשונה על רשויות המשטרה להתנער מכל שיתוף הפעולה בין קצינים ונושאי משרה בארגון ובין מי שמוגדר דרוש לחקירה ונחקר באזהרה ועומד בראש מערך ארגוני שכל כולו הפרת חוק ופגיעה בסדר הציבורי, בזכויות תושבים מוגנים ועבירות נוספות. כמו כן, נדרש מהמשטרה לעמוד על ביטול המכתב ועל חזרת הרב ברכיהו מהמכתב ומהאמור בו וכן להבטיח כי תמנע התנהלות דומה בעתיד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "תפקידם של המפקדים והשוטרים במשטרת ישראל לסייע ככל הניתן לציבור הרחב ולפעול בשיתוף פעולה שמטרתו שמירה על החוק והסדר. לאחר שהתקבל במשטרה מכתב מלשכת הרב הראשי לישראל בדבר אירוע נקודתי בו נאלצו מספר אזרחים לנסוע במהלך השבת, הרב הראשי למשטרה בדק את האירוע ופעל עד כמה שניתן למניעת מצב דומה. מכתבו של הרב הוא עדות לשיתוף פעולה מבורך עם הציבור וחבל שיש מי שמנסה להוציא אותו מהקשרו. מה גם שמדובר בעקרונות החשובים לכל הצדדים ועיקרם שמירת השבת".