שני פועלים, דיאב ואתד בן ה-20 וחסאן ואתד בן ה-28, נהרגו הבוקר (ראשון) בתאונת עבודה קשה באתר בנייה בטירת הכרמל, שהתרחשה כאשר מעלית חיצונית נפלה מקומה 12 על גבי מכולה, שעמדה על הקרקע.

ואפיק ותד, דודו של דיאב וקרוב משפחתו של חאסן, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על התקרית: "עדיין אין לי פרטים מדויקים, אנחנו מחכים, יש חקירות, משטרה, לבדוק בדיוק מה קרה שם".

בהמשך, סיפר על בני משפחתו שנהרגו באירוע: "חסן, בחור בן 28, רק לפני שנה התחתן ויש לו תינוק בן ארבעה חודשים. בחור פרח, פשוט מאוד. בן אדם לכל דבר. ובן אחותי, דיאב, בן 20. הוא רק סיים י"ב והתחיל לעבוד, בשביל להמשיך את הלימודים שלו. הוא רצה ללמוד. אבל בגלל המצב הקשה אצל אבא שלו, כספית, הוא יצא לעבוד. יש לו אחות שלומדת במכללת רמת גן אז הוא יצא לעבודה כדי לעזור לאבא שלו".

"ילד בן 20, פרח, עדיין פרח, עוד לא ראה שום דבר בחיים, עוד בתחילת דרכו. הבנתי מאבא שלו שהוא התכוון לעזוב את העבודה הזו. התקשרו אלינו. אני קיבלתי טלפון מאחותי, אבל איך זה הגיע אליהם? אי אפשר לדבר עם אחותי עכשיו, אין לי פרטים". 

"לא הבנתי את גודל האסון משום שנכנסתי לחרדה"

יהודית סימנטוב, עדת ראייה לתאונה המחרידה, שוחחה בהמשך בתוכנית, וסיפרה על שהתרחש: "בבוקר כמו כל בוקר, אני יוצאת לשתות את הקפה שלי, לעשן סיגריה בפינה, יש לי פינת ישיבה עם שולחן. הגדר צמודה לשביל שמחבר בין הגדר שלי לבניינים שנבנים. המכולה הזאת צמודה אליי גם, מאוד קרובה. אני לא יודעת בדיוק להגיד איך זה קרה, כי אני לא חוקרת, אבל אני כן יודעת להגיד שישבתי, הייתי בשיחה עם הבת שלי, ותוך כדי השיחה, ואז אני אומרת לה 'רותם, אני שומעת רחשים מוזרים. ואו כאילו עומד לקרות משהו, הכול פה רועד לי'".

"אנחנו מדברים עוד לפני שהמעלית נפלה על המכולה. יש פה פשוט חורבה. חצי מהגובה נפל לתוך הבית שלי, לתוך הגינה. זה היה קרוב אליי, מטר וחצי, אבל במטר וחצי גם כשזה קרה, עפו חפצים, עפו קרמיקות מהקיר שיש לי פה על הכסא שישבתי. אם לא הייתי קמה שניות לפני כן אז זה היה אסון", סיפרה.

"בשניות האלו אני עוד בשיחת טלפון עם הבת, לפני ששמעתי את הבום הגדול. זזתי שלושה צעדים קדימה ופתאום נשמע בום, רסיסים עפו עליי, זה לא היה משהו רציני, כנראה פירורים כאלו שעפו עליי, ולא הבנתי את גודל האסון משום שנכנסתי לחרדה, התחלתי לרעוד", המשיכה סמינטוב.

"יצאתי החוצה, ויש לי גינה גדולה, אני יוצאת ממנה, מגיעה לכיוון המדרגות וצועקת לבעלי 'תצא, שלא תיפול המעלית'. לא הבנתי מה נפל, לא ראיתי, רק אחרי כמה דקות הלכנו לראות את האסון ואז הבנתי שזה בכלל אצלי. ממש ניצלתי. מתחת לכסא שלי היו תפילין, אני לא הרמתי משום מה, כמה ימים, זה לא הציק לי שזה היה שם".

זירת האירוע בטירת הכרמל (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בטירת הכרמל (צילום: דוברות המשטרה)

"לא עובדים באתר, עד עכשיו היו פה כל מיני חוקרים של מעליות, זה מה שהבנתי, חלק מהם נכנסו גם לגינה שלי. משום מה ששאלתי כל מיני שאלות מה קורה פה, נשאר הכול פה חורבה, הם לא ידעו לענות לי אבל היה פה חוקר לה"ב 433. גם ככה זה היה מאוד מפחיד כי אנחנו מאוד צמודים לבניין. הם עשו פה מעבר כזה, בושה וחרפה, שמו גג כמו שיש לי פה רעפים קטן, מפלסטיק, עם עמודים מכמה ברזלים", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm