בכירי המדינה והמערכת הפוליטית ספדו הבוקר (שני) לרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שהלך לעולמו הלילה בגיל 91, לאחר שבימים האחרונים סבל מזיהום ברגל.

הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, הלך לעולמו בגיל 91

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד: "אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו.בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך".

יו״ר ש״ס, אריה דרעי: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. ‏אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "‏המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ ספד: "נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים. צער עמוק על מותו של חכם שלום כהן זצוק״ל, נשיא מועצת חכמי התורה. משתתף יחד עם כל אזרחי ישראל בצער משפחתו, אוהביו ומאמיניו. כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ספד: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם. 

עוד הוסיף נתניהו: "הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת לשעבר הרב יצחק וקנין, ממקימי תנועת ש"ס, התראיין לתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM, והספיד בכאב את הרב חכם שלום כהן: "קשה לי לדבר עליו בלשון עבר, הוא היה אדם גדול בתורה, גידל דור שלם של תלמידי חכמים שחלק גדול מהם משמשים בתפקידים רבניים בכל רחבי הארץ. הוא היה אדם שעשה את הכל במלוא הצניעות, הוא לא היה אדם שחיפש את התקשורת, וכל מה שעשה עשה במסירות שאי אפשר לתאר אותה".

שר המשפטים, גדעון סער, כתב: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן. מנהיג ענו וצנוע שיחסר במסירות הנפש שלו לעולם התורה ולעם ישראל. תנחומי מעומק לב למשפחתו ותלמידיו הרבים".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, כתבה: "‏פטירתו של חכם שלום כהן היא אבדן גדול מאוד לקהל שנשא עיניים אל הרב, שהיה עבורם מנהיג, מורה דרך והלכה. בשעה קשה זו אני משתתפת בצער המשפחה ובצערם של רבות ורבים בציבור החרדי. משרד התחבורה נערך לשינויי התנועה בעקבות הלוויה כדי לאפשר הגעה ולחלוק כבוד אחרון לרב. יהי זכרו ברוך".