מנכ"ל תנובה, אייל מליס, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על החלטת סנפרוסט, שבשליטת תנובה, להכריז על ריקול לכל מוצרי השעועית לאחר שחלקי בעלי חיים נמצאו בחלק מהם, וציין כי "יש הבדל בין נחש לשבלול, שבלולים יכולים להיות מדי פעם במוצר". 

פיסת נחש באריזה של סנפרוסט: ריקול שני החודש לשעועית ירוקה של החברה
לאחר שהתגלו חלקי בע"ח בסנפרוסט: המנכ"ל התנצל והודיע על פיצוי
לא רק נחש ועכבר: "פתחנו חבילה של אפונה של סנפרוסט ומצאנו שבלול"

"אני פה, קודם כל, כדי להתנצל, כי במבט לאחור ברור שהיינו צריכים לפעול אחרת", אמר מליס בפתח דבריו, והוסיף: "אני יודע שאכזבנו חלק לא מבוטל מצרכני סנפרוסט, ועל כך התנצלותנו. מדובר בצירוף מקרים מאוד נדיר, והגענו אתמול עם הפתרונות". 

מליס הבהיר כי "סנפרוסט משווקת בכל שנה 25 מיליון שקיות. התפקיד שלנו הוא לוודא שכל מה שמגיע מהשדה יוצא נקי והכי הגייני שאפשר. מדובר על תקלות נדירות". 

כשנשאל האם קרו מקרים כאלה בעבר, השיב: "אין לי את המידע הזה לפניי. אני יכול לומר שבכל תלונה שיש אנחנו עושים תחקיר עומק ומטפלים בה. מה שאנחנו עושים כרגע זה לעצור את כל מכירת השעועית שלנו, ואנחנו מעבירים את כל מה שיש במלאי של החברה לסריקה שלישית ורביעית, כדי לוודא שהמוצרים הרבה יותר בטוחים. אני רוצה להדגיש שכל מוצרי סנפרוסט בטוחים לשימוש.

"מדובר היה בהחלטה שנבעה בגלל עוגמת הנפש שנגרמה לצרכנים, ורצינו לקחת דרך הפעולה הזו אחריות. כל מי שיש לו שקית סנפרוסט בביתו של שעועית יכול לפנות לשירות הצרכנים ולקבל זיכוי כפול. אנחנו עסוקים בסט פעולות כדי להבטיח שמה שהיה לא יהיה או שנצמצם אותו למינימום הכרחי. אנחנו משקיעים במערכות אופטיות ולייזר של מיון אופטי". 

אנחנו יודעים שהיו גם שבלולים באפונה. למה אתם לא עוצרים לגמרי ועושים בדק בית רציני?
"המקרים המצערים שגרמו לרתיעה היו במוצרי השעועית של החברה. מדובר במקרים שלא היה נעים לראות אותם, ושאט הנפש של הצרכנים הובעה. שעועית נקטפת בתקופת הקיץ בזמן שבו יש יותר פעילות של בעלי חיים, ולכן יש הבדל מאוד גדול. כן, שבלולים מדי פעם יכולים להיות במוצר.

"אנחנו עושים הכל כדי להגיע למצב שבו נוכל לפתוח כל שקית ללא אף שבלול, אני לא יכול להתחייב שדברים כאלה לא יקרו בעתיד. אני חושב שיש הבדל מאוד גדול בין מציאת שבלול, שלא צריך להיות, לבין חלק של נחש שהיה. גם שאנחנו הולכים לירקן ורואים שבלול בחסה אנחנו לא מתרגשים".