חן אריאלי, סגנית ראש עיריית תל אביב־יפו ומחזיקת תיק הרווחה והשירותים החברתיים, התראיינה היום (שלישי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על החלטת העירייה לתלות מפות כוללות סימון של הקו הירוק בכ־2,000 כיתות בבתי ספר בעיר, ואמרה: "כל הפרויקט הזה הוא כדי לאפשר לתלמידים לפתח תפיסת מרחב מהימנה למציאות, ונצמדנו למציאות כפי שהיא, לא מעבר לכך". 

אריאלי המשיכה ופירטה: "אנחנו שלחנו לבתי הספר ערכה שמורכבת משלוש מפות; מפה של ארץ ישראל הכוללת סימן הקו הירוק, אזורים שישראל לא סיפחה ולא חל בהם החוק הישראלי לעומת מזרח ירושלים והגולן, וגבולות רשמיים ממדינות שכנות. לצד המפה הזו, יש לנו מפה שכוללת את ציון השכונות, מוסדות החינוך וכו', כולל נקודות של בתי הספר שתלמידים יוכלו לזהות את עצמם, ולבסוף הוספנו מפה של ריכוז אוכלוסין במזרח התיכון". 

לטענתו של אריה אלדד, כי ישראל דרסה את הקו הירוק וכי להבנת הסגנית כביש ירושלים-תל אביב הוא אם כך מחוץ לריבונות, ענתה אריאלי "לא רק להבנתי". 

אלדד המשיך והקשה, "זאת לכאורה מפת הריבונות של מדינת ישראל", אמר, "אבל עיריית תל אביב החליטה לצפצף על הריבונות, להתעלם מהנחיות המשרד הממונה על מערכת החינוך שאמר לא לתלות את מפת הקו הירוק". 

אריאלי לא הסכימה עמו ואמרה כי לא הייתה התעלמות מצידם: "אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית. אנחנו לא יוצאים נגד משרד החינוך, אנחנו נותנים אופציה למערכת החינוך המקומית לתלות את המפות, זאת אפשרות וזאת בחירה. משרד החינוך לא יכול לאסור על תליית המפות בכיתות".

עוד ציינה שמדובר בהמלצה של משרד החינוך, שלא לתלות את המפות, וש"אם אנחנו רוצים לגדל אזרחים מודעים בישראל, צריך לתת להם את המציאות כפי שהיא. אנחנו שולחים גם ספר על דמוקרטיה. המפה נטולת פרשנויות פוליטיות כאלה ואחרות. אני לא נתתי לה שום פרשנות פוליטית, נתתי את המציאות כפי שהיא". 

לסיום, טענה אריאלי כי "יש לי עניין להשפיע על המרחב שאני חיה בו. אי אפשר להתעלם מזה שיש קו ריבונות, שיש אזורים במדינה שחלים עליהם ריבונות ואזורים שלא. צריך להביא את המורכבות הזו לילדים ולא לצנזר אותה, כדי שיצמחו להיות בגיל 18 אזרחים שאינם מבינים את המדינה והמורכבות שלה, וגדלים לתוך חברה בלי תפיסה אמיתית של המציאות שלה".