הכאוס בדירקטוריון חברת החשמל נמשך: ל"מעריב" נודע כי מחלוקת בין שר האוצר אביגדור ליברמן לשר החוץ יאיר לפיד מונעת את השלמת הרכב הדירקטוריון, ועלולה להשאירו בתחילת ספטמבר ללא קוורום מחייב של לפחות שבעה חברי דירקטוריון.

המחלוקת בין לפיד לליברמן הנוגעת גם לנושאים נוספים מעידה על עומק המתיחות הפוליטית בין השניים. כעת היא מתמקדת סביב המשך כהונתו של אברהם מנלה יו"ר חברת קדישא בדירקטוריון חברת החשמל. כהונתו של זה מסתיימת בתחילת ספטמבר. ליברמן מבקש להאריך את הכהונה, אבל שרת האנרגיה קארין אלהרר מתנגדת וכבר מסוף יוני היא מסרבת לחתום.

העילה לאי־החתימה גם נוגעת לסירובה של שרת האנרגיה לחתום על מינויו של מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. אי־החתימה מתרחשת אף על פי שדירקטוריון חברת החשמל כבר בחר בשפיגלר רשמית לתפקיד. שפיגלר ממשיך לכהן כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ושר האוצר מסרב בינתיים לחתום על המינויים שהוצעו על ידי שרת האנרגיה.

מדובר במינויים של נציגי העובדים לדירקטוריון. אם נציגי העובדים ואברהם מנלה לא יאושרו, יפחת מספרם של חברי דירקטוריון חברת החשמל לשישה. מדובר בקוורום לא חוקי שימנע את כינוס הדירקטוריון וקבלת החלטת חיוניות הנוגעות לעתיד החברה.

בינתיים, דווקא הושגו הסכמות בנוגע למינויו של אילן בירן לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. לבירן הובטח כי הוא ישמש בתפקיד לפחות שלוש שנים. אלא שכניסתו לתפקיד מתעכבת וככל הנראה זה יקרה רק באמצע ספטמבר. באופן לא מקרי, עד מועד זה ניתן יהיה לדעת אם כהונתו של אברהם מנלה כדירקטור בחברה תוארך או לא.

בתגובה לפניית "מעריב" הכחיש בירן כי העיכוב בכניסתו לתפקיד יו"ר החברה קשורה באופן כלשהוא לכהונת מנלה. לדבריו, יש לו התחייבות הן לתפקיד בחברת ויזה כאל והן לתפקיד כיו"ר חברה בינלאומית שאמורה לקיים כינוס בישראל, ולכן עם כל רצונו הטוב הוא לא יוכל להיכנס לתפקיד לפני אמצע ספטמבר.