תיעוד קשה של עשרות מקרי פגיעה והתעללות בכבשים ובעזים במשקים בצפון הועבר בשנה האחרונה על ידי מקור מודיעיני במועצה מקומית באזור כרמיאל של חברת אביר מודיעין וביטחון לידי רכזי המודיעין של החברה, וזו העבירה את החומרים אל הרשויות.

אולם, עד פניית "מעריב" בנושא לא נעשה דבר. מדובר במאות סרטונים שבהם נראים בעלי חיים, המוחזקים גם כך בתנאי מצוקה וצפיפות, נזרקים, נכבלים, נמשכים ונגררים כחפצים אל תאי מטען של מכוניות פרטיות ומתוכם בניגוד מוחלט לתקנות צער בעלי חיים, כשהם מייללים, פצועים ומפוחדים.

על פי המקור בחברת אביר, הגופים שמופקדים על הטיפול בחוק צער בעלי חיים התנערו מאחריותם למרות תיעוד ברור של ההתעללות. בחברה אומרים: "החברה מורגלת לשתף פעולה עם רשויות האכיפה, וגם במקרה הזה מיהר המנכ"ל יניר מלך להעביר את התיעוד למשטרת ישראל, וזו העבירה את הטיפול ליחידת הפיצו"ח (פיקוח על הצומח והחי - י"ב) של משרד החקלאות כבר לפני למעלה משנה, וכלום לא קרה".

מלך עצמו מספר: "חרף עשרות פניות בכתב ובטלפון לאורך שנה וחצי ועל אף הסבל הנורא של בעלי החיים לא ביצעה המשטרה שום פעולה, בטענה שהנושא באחריות יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות. התיעוד והמידע הועברו לגוף זה, אולם גם ממנו לא באה הישועה לכבשים ולעיזים האומללות. קיבלנו תשובה דרך המשטרה, שלפיה המנהל של יחידת הפיצו"ח מתחלף, ולכן מחכים להגעת המנהל החדש כדי לפעול".

התעללות בעיזים (צילום: אביר מודיעין וביטחון)
התעללות בעיזים (צילום: אביר מודיעין וביטחון)

הוא מוסיף: "אוזלת היד של גופי האכיפה מקוממת, בפרט לנוכח העובדה שבמקרים של התעללות בבעלי חיים ניתן לגזור עד שלוש שנות מאסר. אולי לחץ ציבורי ותקשורתי יגרום למשטרת ישראל ולמשרד החקלאות לפעול סוף סוף. ההתעללות חייבת להיפסק".

התעללות בבע"ח, באדיבות אביר מודיעין וביטחון, עריכה: וואלה!

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "לא קיבלנו פנייה בנושא עד עתה. עם קבלת פניית 'מעריב' פנה המשרד באופן יזום אל חברת אביר ולימ"ר צפון על מנת לקבל את כל הפרטים ולחקור את הנושא. עד כה טרם התקבלו הפרטים במלואם. המשרד יבדוק את הנושא ויפעל ככל שיידרש. משרד החקלאות מתייחס בחומרה רבה לכל חשד להפרה של חוק צער בעלי חיים".