בשורה לחילונים? שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה היום (רביעי) כי היא מקדמת הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן גם בימי שבת. השרה הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק, לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.

בתוך כך, לדברי השרה, "אי ההפעלה של הרכבת הקלה בסופי השבוע תפגע באופן משמעותי בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור. ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, שרת התחבורה אמרה כי "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה".

"מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינן.ם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל", הוסיפה.

ח"כ קרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה: "קורא לך לעצור לאלתר את הצעד הברוטאלי"

בתגובה להודעה, מתנועת ש״ס נמסר: "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".

ח''כ איתמר בן גביר מסר: "מציע למירב מיכאלי שתתחיל להתעסק בבעיות התחבורה הקשות של ישראל בימי חול, לפני שהיא מחפשת פרובוקציות בשבת. במקום לדאוג לבעיית הפקקים והתאונות, השרה מיכאלי מחפשת כותרות קלות, פעם עם עיסוק בטמפטרטורה ברכבת, וכעת באמצעות חילול שבת ופגיעה בזהות היהודית של המדינה. אולי עדיף שתישאר במה שהיא טובה, בטיקטוק".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "יש להגיע להסדרה כוללת המקובלת על רוב הציבור, ברוח האמנות השונות, הכוללות את פעולתה של תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת ופתיחת מוסדות בילוי ותרבות. במקביל, וכחלק בלתי נפרד ממהלך זה, תיקבע סגירתם של פעילויות מסחר וקניות. אנו מאמינים כי אסור שהפעלתה של תחבורה ציבורית בשבת תבוא באופן חד צדדי ובמנותק מההסדרה הכוללת של המרחב הציבורי בשבת".

ח"כ קרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לעצור כל בדיקה ופעולה כזו בתקופת בחירות: "אני קורא לך לעצור לאלתר את הצעד הברוטאלי, הלא חוקי, המושחת והאנטי יהודי, של השרה מירב מיכאלי. אין לגברת הזו שום מנדט ציבורי לרמוס את יסודות המדינה היהודית ואת קדושת השבת. הגיע הזמן, שגבירתי, עם כל הכבוד, תתעורר מתרדמת "ממשלת החלומות", ותתפקד כמי שאמורה לשמור על טוהר הבחירות, על ההגינות ועל שלטון החוק במדינתו של העם היהודי".

ח״כ בצלאל סמוטריץ: " שרת תחבורה כושלת, החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת ע״י השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור".

ח"כ אורי מקלב מסר: "שרת הכשלונות מחפשת בכל פעם כותרת ופעולות אנטי דתיות במטרה לכסות את הכשלונות. בכל פעם שיש תלונות על קשיים וחוסר תפקוד היא מנסה להסיט את השיח בהודעות מעין אלו. אנו נעשה הכל בכדי שמזימה זו לא תצליח עוד לפני מועד הפעלתה של הרכבת. הודעה זו מראה את מסוכנותה של ממשלה זו והחשש ממשלה דומה לזו לאחר הבחירות".

ראש רשימת הבית היהודי, יוסי ברודני: "עצוב לראות איך שרת תחבורה כושלת שמדשדשת בסקרים מבקשת לפגוע בסטטוס קוו ולאפשר פה תחבורה ציבורית בשבת. מיכאלי מוכנה למכור את כל הערכים ששמרו על ישראל לאורך הדורות. מפלגת המפד"ל- הבית היהודי תעמוד כחומה בצורה נגד כל מי שמבקש לפגוע בערכי הנצח של עם ישראל".