ועדת החקירה לאסון מירון החלה היום (שלישי) בשליחת הודעות אזהרה למספר מעורבים בפרשה, ביניהם בנימין נתניהו, אמיר אוחנה ויעקב שבתאי. כזכור, האסון במירון היה האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, שאירע בליל ה- 30 באפריל 2021, בו 45 בני אדם שהשתתפו בהילולה נמחצו למוות עקב דוחק בקהל החוגגים בהר.

בהודעות האזהרה שנשלחו נכתב כי המעורבים "עלולים להיפגע". ישראל דיסקינד, שאיבד באסון את אחיו, שמחה בונים ז"ל, שוחח עם אריה אלדד וניסים משעל ב־103fm, והתייחס לדברים ולצעד הועדה: "אני חושב שזה צעד מבורך".

נתניהו, אוחנה ושבתאי על הכוונת: ועדת החקירה לאסון מירון שלחה מכתבי אזהרה
הליכוד תוקף בתגובה למכתבי האזהרה על אסון מירון: "עיתוי פוליטי"
המפכ"ל שבתאי לאחר מכתב האזהרה מוועדת מירון: "אמשיך להוביל את המשטרה"

דיסקינד פתח את דבריו בהתייחסות לצעד הוועדה: "אני חושב שזה צעד מבורך, הצעד השני בדרך הנכונה. הצעד הראשון היה עצם הקמת וועדת החקירה הממלכתית. לצערי המכתבים הגיעו ל-18 אנשים, כאשר מתוכם רק אדם אחד עד היום הניח את המפתחות והלך הבייתה בעקבות האסון. אבל שאר 17 האנשים שקיבלו את המכתבים יושבים במגדל השן ואין להם שום כוונה להתפטר, לא שמעתי שום התפטרות".

"מדובר באסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, זה אבסורד", הוא ציין, "הייתי בהלם לשמוע את התגובה של הליכוד, הניסיון לבוא ולהפוך את הוועדה הזו, שהיא המינימום המתבקש אחרי האסון, ועדה שלצערי הרב ממשלת הליכוד כשלה בכך שהיא לא זאת שראתה לנכון להקים אותה. מי שהקים את זה זה ממשלת בנט לפיד. לבוא ולצייר את הוועדה בצבעים פוליטיים, לטעון שההחלטות פוליטיות זה הזוי. איך אפשר לעשות כזה דבר? 45 אנשים נהרגו. זה ציניות".

דיסקינד התייחס לדיונים על האסון ואמר: "עקבתי אחריהם בלי הפסקה. קיוויתי שבין לבין, תוך כדי שהוועדה מתעסקת בשלה, הממשלה תראה לנכון לבצע הפקעה של המתחם, לא צריך לחכות למסקנות הסופיות". הוא הוסיף כי " זה מעלה שאלות לגבי המסקנות הסופיות, במידה שמי שיהיה ראש הממשלה בזמן הזה יהיה נתניהו, האם הוא יראה לנכון באמת ליישם את המסקנות של הוועדה? מסקנות שעשויות למנוע את האסון הבא. כולי תקווה שלא משנה מי יהיה ראש הממשלה, הוא אכן יאמץ אותן".

הוא התייחס למסקנות הוועדה העתידיות: "זה לא באמת מחייב, זה יותר כמו המלצות. בדרך כלל מקבלים וכולי תקווה שגם מי שיעמוד בראשות הממשלה בהמשך יראנה לנכון לקיים ולבצע את המסקנות הסופיות של וועדת החקירה. בסופו של דבר עד היום האנשים שהיו אחראים לאסון ממשיכים בתפקידם, עוד לא שמעתי מישהו מניח את המפתחות והולך הבייתה. צריך להזכיר להם – אחריות פירושה אשמה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm