תקרית חריגה ארעה אתמול סמוך ליישוב מגדל שבצפון. שוטרים שהגיעו לפזר מסיבת טבע לא חוקית בחוף סמוך למושבה שבצפון, הותקפו על ידי הנוכחים ונאלצו לחלץ עצמם תוך ירי באוויר. 

בתוך כך, ש' מאשדוד, אחת המבלות שהגיעה למסיבה, סיפרה לוואלה! כי "הגענו בסביבות חצות. המסיבה הייתה אמורה להיות עד 14:00 בצהרי שישי. בשלוש וחצי בבוקר התמלא. היה סבבה. לא הפרענו לאף אחד. רקדנו. לא היו בעיות". לדבריה, "השוטרים הגיעו בשעות הלילה וערכו בדיקות במסיבה, שהייתה מאובטחת ומאושרת. ב-9:00 בבוקר השוטרים החליטו שמפסיקים את המוזיקה והורסים את המסיבה. עשו סתם חיפושים על אנשים".

ש' הוסיפה כי "אחד המשתתפים עישן מריחואנה והמשטרה החליטה לעצור אותו". בחורה שהיתה שם דיברה עם השוטר. השוטר הוריד אותה לארץ ואז היתה התקהלות. השוטר תפס מישהו בכוח, הרים אותו, משך אותו. באו אנשים לכיוון השוטר והוא ריסס בגז פלפל. ילדים זרקו עליהם אבנים. השוטר הוציא אקדח וירה באוויר ואמר: 'שאני לא אעשה מה שלא צריך'".

בנוסף, משתתף אחר במסיבה, אמיתי כהן צדק, סיפר לוואלה! כי "אחרי שהשוטרים סגרו את המסיבה הם התחילו להסתובב בין האנשים, ואז באו לבן אדם שלא עשה כלום, חשבו שיש עליו סמים והתחילו לתפוס אותו בכוח והוא התנגד. אחרי זה משכו אותו לרצפה ואז כל האנשים התחילו להגיע ולצעוק ואז התחילו לזרוק בקבוקים וחצץ".

מהמשטרה נמסר כי צוות שוטרים שנשלח לאזור איתר מסיבת טבע בלתי חוקית בה השתתפו עשרות צעירים, חלק שתויים ומסוממים. השוטרים איתרו את מארגני המסיבה, הפסיקו את המסיבה ועיכבו אותם לחקירה ללא התנגדות. כשסרקו את השטח על מנת לראות אם יש צעירים הזקוקים לטיפול רפואי ולהודיע למשתתפים כי המסיבה הופסקה אך הם יכולים להישאר בחוף ללא הקמת רעש, הבחינו בצעיר שעורר את חשדם. במהלך מעצרו החלו חלק מהצעירים להתפרע ולהשליך חפצים ואבנים אל עבר הכוח.

מניעת מפגעי רעש בחופי הכנרת בטבריה. צילום: דוברות המשטרה

 במהלך הפיזור של המתפרעים אחד השוטרים נאלץ לבצע ירי באוויר. ארבעה צעירים נעצרו לחקירה. כמו כן, מארגני המסיבה  עוכבו וציוד הגברה הוחרם. מארגני המסיבה צפויים להיקנס באלפי שקלים בשל קיום הארוע ללא סידורי מתאימים להבטחת שלום המשתתפים ורישיון כדין. עוד נמסר מהמשטרה כי מעצרים נוספים צפויים בהמשך.

עם צאת השבת שוחח מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, עם השוטר שנאלץ לירות באוויר, כשהוא וחברו השוטר הותקפו בעת פיזור מסיבת הטבע. המפכ"ל שיבח את השוטר על פועלו ואמר : ״כל מי שהיה מעורב בתקיפת השוטרים ייעצר, ומשטרת ישראל תמצה איתו את הדין״.