צה"ל פרסם היום (שני) את תחקיר מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, ממנו עלה כי ישנה סבירות גבוהה שהירי בוצע בשוגג על ידי לוחם שהיה תחת אש בעת שהמתין ליציאת הכוחות, אך לא ניתן לקבוע בוודאות מי ירה את הכדור שהרג. סגן שר החוץ עידן רול, חבר מפלגת יש עתיד, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm וטען: "תאונות קורות, ללא ספק זה לא נעשה בכוונת תחילה".

תחקיר צה"ל: סבירות גבוהה כי שירין אבו עאקלה נהרגה בשוגג מאש לוחם צה"ל

"הנושא ההסברתי של המוות של שירין מלווה אותנו כבר מספר חודשים", ציין רול, "אני חושב שזה היה מהלך נכון מצידו של צה"ל. מרבית העולם, או חלקים ממנו, ישר חשדו והאשימו שצה"ל רצח, ואנחנו באנו ואמרנו כל הזמן 'אנחנו, כוחות צה"ל, נכנסו לג'נין כדי לטפל בגל המרצחים שיצא משם'".

הוא המשיך: "11 אזרחים ישראלים נרצחו ממפגעים מג'נין. הדו"ח הזה מראה שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. אנחנו לא מהססים לומר שיש סיטואציה מצטערת ואי וודאות לגבי מה קרה, אבל אנחנו תמיד בודקים. אצלנו יש מדינת חוק, הכול נבדק, ואני חושב שהדו"ח הזה הוא הטיעון הכי חשוב - תאונות קורות, יכול להיות שזה קרה באשמת כוח של צה"ל אבל ללא ספק זה לא נעשה בכוונה תחילה וזה בעצם הפייק ניוז העיקרי איתו אנחנו עדיין מתמודדים בעולם".

רול סיכם: "אני חושב שאחד הדברים שאנחנו צריכים לקדם זאת העובדה שיש פה מציאות מורכבת של ביטחון ישראל. אנחנו נאלצים להתמודד איתה יום יום, לצערי יש לא מעט עיתונאים שנהרגים בשטחי אש".

ירי חסר הבחנה של חמושים פלסטינים בג'נין, תיעוד פלסטיני

בנוסף, רול התייחס לבנימין נתניהו ולאמירותיו של ראש הממשלה לפיד: "רה"מ לפיד חרד לעולם המשפט בעקבות המתקפה שמנוהלת נגדו. כשאמסלם ועוד לא מעט אומרים 'נעלה עם D9 על בית המשפט', הוא מתכוון שיעלו עם D9 על הזכויות של כל אותם אנשים שבזכות בג"ץ קיבלו את הזכויות. זה כולל אותי, את הקהילה הגאה ועוד הרבה דברים טובים שקרו".

"האם צריך לעשות תיקונים במערכת המשפט? כן, את חלקם עשה כבר יפה שר המשפטים סער", סגן השר ציין, "הוא פעל למען שקיפות בוועדה לבחירת שופטים. אני חושב שיש תיקונים לעשות אבל צריך לבדוק איפה המניע - והמניע פה הוא של הנאשם בפלילים. אני חושב שתיקונים עושים עם אנשי המקצוע, עם מערכת המשפט. הם לא מנסים לתקן, הם מנסים להרוס לגמרי. צריך לשמור על המערכת תוך כדי תיקון".

עוד הוסיף רול כי "להרוס את בג"ץ ואת בית המשפט העליון זו לא אמירה כללית, זה יכול לשנות את החיים של קהילות שלמות כאן בארץ - זה צריך להדאיג אותנו מאוד. לכן ראש הממשלה לפיד נכנס בזה חזיתית ורק יש עתיד תצליח לעצור את הטירוף הזה של גוש קיצוני שמנסה להרוס. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM.