בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (שלישי) בפתח תוכניתם על האלימות במגזר הערבי, והתייחסו בין היתר לרצח המזעזע שהתרחש אמש בלוד, בו איבדו את חייהם אם ובתה בת ה-14. "ברור לכולנו, שאם נתניהו היה היום בשלטון, כל ילד מכיתה א' ועד כיתה י"ב וכל אזרח בישראל היה יודע בדיוק כמה ערבים נרצחו מתחילת השנה, מתחילת החודש, מתחילת השבוע, ומתחילת הבוקר הזה היו נותנים עדכון", אמר מגל ב-103FM, "היו סופרים אותם בכל מהדורת חדשות, כל שעה עגולה, עם פריצות לשידור, לעדכונים ומבזקים בחצי, נכון? אנחנו מודעים לאירוע הזה? היום פתאום אנחנו לא סופרים ולא יודעים, ואנשים נרצחים וחוטפים אנשים מאמבולנסים, אבל אין מספרים פתאום".

זעזוע לאחר הרצח בלוד: "בלתי נתפס שאם ובתה נרצחות"
"יש 50 נשים בסכנת חיים כרגע בלוד וברמלה, ואף אחד לא מוצא להן פתרון" | האזינו
הרצח הכפול בלוד: נבדק חשד שהאירוע קשור לסכסוך שבו מעורב אב המשפחה

"פתאום אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה ויש משהו אמורפי. אנחנו זוכרים מה עשיתם פה לנתניהו, אנחנו זוכרים, מה לעשות? אפילו ילד בן שנה זוכר כי הוא בדיוק נולד. זה היה לפני שנה. אנחנו יודעים טוב מאוד את האובססיה שלכם, את חוסר היושר שלכם, אתם לא עיתונאים, אתם שופרות, אתם פוליטיקאים, אתם פעילים חברתיים", המשיך.

מגל הוסיף: "כמו שעשיתם אתמול את כנס לשכת עורכי הדין, שזה היה כנס בחירות, שכל הברנז'ה שלכם דיברה שם, עם נאומים פוליטיים של יאיר לפיד וגדעון סער ואביגדור ליברמן. בזמן שנשיאת ביהמ"ש העליון אומרת 'צריך להוציא את ביהמ"ש העליון מהמשחק הפוליטי', אתם נואמים שם נאומים פוליטיים. תקראו לזה 'כנס הבחירות של לשכת עורכי הדין בסיוע תקשורת השמאל המפרגנת'. תקראו לילד בשמו, מה אתם עושים לנו פלאברות?".

כספית השיב לו: "מהבוקר, והתחלתי להתעדכן מאוחר, ראיתי כבר לפחות איזה 70 ציוצים של כתבים וידיעות ואייטמים ופושים על 75 מעשי רצח מתחילת השנה במגזר הערבי. אגב, גם בתקופת נתניהו אף אחד לא ספר את הנרצחים במגזר הערבי, בעיקר לא נתניהו, שאגב מאזינים יקרים, אם לא שמתם לב, פתח טוויטר בערבית. אבל כמובן מה שאמרת ש'אם זה היה ביבי, היו סופרים' - פייק, לא נכון, לא היה ולא נברא".

"לגבי כנס לשכת עורכי הדין - זה לא היה כנס בחירות, מהסיבה הפשוטה שנתניהו הוזמן חמש פעמים, לא פעם אחת, חמש פעמים, אבל הוא החרים, סיבותיו עמו. היו שם מספיק פוליטיקאים ביביסטים ונתניהו החליט לא לבוא", הוסיף.

מגל ענה: "שקד חשפה את הציוצים שלי שראו אותם רבע מיליון אנשים, באמת מדהים, שאני אמרתי שעבאס אמיץ בזה שהוא גינה את הטרור. ואני אמרתי לה גם אתמול, יש הבדל גדול בין ממשלת ימין שיש לה תמיכה מבחוץ של רע"מ, לבין ממשלת שמאל שנכנסת אליה מפלגה קטנה מהימין ומשחדים אותה בתפקיד ראש הממשלה רק בשביל להלבין את הדבר הזה ואחר כך להפוך את יאיר לפיד לראש ממשלה".

הוא המשיך ותקף: "אל תעבדו עלינו. זה לא אותו דבר, כמו שאתם אומרים. פה מדובר בראש ממשלה שהוא נתניהו עם ממשלת ימין מלא מלא שנשענת על רע"ם מבחוץ. על זה דובר, על הישענות של רע"ם, מפלגה קטנה מבחוץ, לבין מה שהם עשו - הם הלכו לממשלת שמאל מלא עם רע"מ ועם מרצ ועם העבודה ועם יש עתיד ועם בני גנץ ועם ליברמן, עשו ממשלת שמאל מלא מלא". 

יו''ר רע''ם מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל)
יו''ר רע''ם מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל)

כספית השיב לטענות מגל: "זו לא הייתה מפלגת ימין קטנה. זה שהנוכל מנסה להפוך את כל אלה שהתנגדו להתנתקות, כשהוא תמך בה, שהתנגדו לשחרור 1,200 מחבלים, כשהוא שחרר, שהתנגדו להתרפסות מול ארדואן, כשהוא התרפס, שהתנגדו למגנומטרים, כשהוא הבריח אותם, שהתנגדו לכל מה שהוא עשה, להקפאה בבנייה של קרוב לשנה שהוא הקפיא - להפוך אותם לשמאל, זה לא אומר שהם שמאל".

לדבריו, לא כל שקר שתגיד 400 פעמים - יהפוך לאמת. "האמת היא, שאתם רציתם להקים ממשלה, ואתה הסברת לי פה חודשים שתמיכה מבחוץ או לא תמיכה מבחוץ זה אותו דבר", סיכם, " פתאום רע"מ זו מפלגה קטנה. אתם רציתם לעשות את זה עם נתניהו, אבל כשעושה את זה ראש ממשלה דתי ימני עם כיפה, כשלידו יש את אלקין וגדעון סער וליברמן, אז הטיעון לא טוב, ואתם גולשים בסקרים ואתה יודע את זה ולכן אתה נואש ואני כאן כדי לחבק אותך".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM