כבר לפני חודשיים הכריזו עובדי "דן אבשלום", עמותה המפעילה מסגרות למתמודדי נפש, על סכסוך עבודה במחאה על שכרם הנמוך, תחלופת עובדים גבוהה והיעדר הכשרה. מאז הם נקטו עיצומים פעמיים, אך זאת ללא הועיל.

"ההצעה הגבוהה ביותר שקיבלנו מצד ההנהלה היא תוספת של 44 אגורות לשעה וסירוב להתקדם במו"מ המתקיים קרוב לשנה. אנחנו נלחמים פה גם בשמם של מתמודדי הנפש, אבל הזלזול בעובדים מוביל לעזיבתם ולפגיעה במתמודדים", אומרים בוועד העובדים, המאוגדים ב"כוח לעובדים".

ב"דן אבשלום" נמצאים מתמודדי נפש המקבלים שירותי סל שיקום ממשרד הבריאות בתחום בריאות הנפש. צוות המסגרות מלווה את המתמודדים מסביב לשעון, בהקניית מיומנויות בסיסיות, הדרכה תעסוקתית וליווי רגשי, רובם בשכר מינימום לשעה.

אנגל ליאון, חברת ועד העובדים, אומרת: "הדבר הכואב ביותר הוא לראות את המחיר שמשלמים המתמודדים. החוסר בכוח אדם כה משמעותי, עד שמנהלים מחליפים אנשי צוות".

ראומה שלזינגר, ראש מטה מרכז ב"כוח לעובדים", המלווה את המאבק, מוסיפה: "שכר העובדים ב'דן אבשלום' הוא מהנמוכים בענף, והציפייה של העובדים לתוספת שכר היא ריאלית. זהו צו השעה, ואנו קוראים להנהלה להתעשת לטובת המתמודדים".

מהנהלת דן אבשלום נמסר: "הטענות המתוארות אינן נכונות. שכר העובדים הוא 32־34 שקלים לשעה לפני ההטבות הנוספות, מהגבוהים בענף, וזאת אף שמשרד הבריאות מתקצב שעת מדריך בשכר של 29.12 שקלים. החברה הציעה לעובדים עלייה של עד ל18% מעל לתקצוב משרד הבריאות. מדריכים לא עזבו מפאת גובה השכר, אלא מסיבות אישיות. כל העובדים מקבלים הכשרה במימון החברה, לרבות הדרכות כנדרש ואף מעבר לכך. חלופת אנשי צוות הייתה ויש תמיד, אבל התקינה מלאה. קיימים לא מעט עובדים שאינם רוצים להיות חלק מהוועד, ואינם מסכימים עם טענותיו השקריות, שאינן מונעות מטובת העובדים".

ממשרד הבריאות נמסר: "'דן אבשלום' מפעילה שירותי דיור ותעסוקה באמצעות התקשרות חוזית, ובמקרה זה מדובר בסכסוך עובד־מעביד שאינו בסמכות המשרד. צר לנו על השתלשלות האירועים, ואנו מקווים כי סכסוך עבודה זה ייפתר בקרוב".