בדיון בעתירה של ארגון "לביא" שנערך נגד מינויו של מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים, רמזו שופטי בג"ץ למדינה לשקול לבטל את מינויו של מזוז למשך שמונה שנים, ולהפוך אותו למינוי זמני לצורך מינוי הרמטכ"ל הבא בלבד. פרשן חדשות 13 לענייני משפט, ברוך קרא, שוחח על כך עם בן כספית וינון מגל היום (חמישי) ברדיו 103FM וטען: "אני חושב שהיועצת הייתה צריכה להתפשר".

מינוי מזוז יבוטל? שופט בדימוס מסביר: כך תשפיע תגובת היועמ"שית לבג"ץ

בתחילת דבריו התייחס קרא לאירוע מינוי הרמטכ"ל: "האירוע מסובך כי המצב הוא כזה, אם בג"ץ בסופו של דבר, על אף שהשופטים ביקשו מהפרקליטות תוך כדי הדיון לשקול את המעשה, יכריעו בעד עמדת היועצת - אז מבחינת היועצת הכול בסדר והכול מתקדם כרגיל. אם זה לא יקרה, אנחנו בתסבוכת, כי מזוז כבר הודיע שהוא לא יהיה מוכן לשבת, לכהן כיו"ר הוועדה".

"מכיוון שהמאגר של שופטי עליון בדימוס פה די מצומצם, זה עלול ליצור אפקט של 'לכו תדעו אם יהיה שופט אחר שיהיה מוכן לשבת כראשות וועדה כדי לאשר את מיונו של הרצי הלוי כרמטכ"ל'", הוא הוסיף.

 קרא הסביר את מצב המינויים תקופת הבחירות: "באה היועמ"שית ואומרת שצריך לנתק את התפקיד מסוגיה הפוליטית, אבל בסוף מי שמינה את יו"ר ועדת המינויים זה גוף פוליטי, זו ממשלת ישראל. אני יכול להבין את החשדנות והטענות מהצד השני: איך דווקא התפקיד, שהוא סמל הניקיון, ממונה בתקופת ממשלת מעבר? אפשר לעשות פה מהלך שהוא קצת חריג, לא שגרתי, ולהגיד שבשלב הראשון המינוי של מזוז יהיה אד הוק. מזוז מאוד מתנגד לזה, אני חושב שהיועצת הייתה צריכה להתפשר. בעניין הזה היה צריך להיות חכם.

הפרשן התייחס לטענות על התאמתה של גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועמ"שית: "אני חושב שזה מוקדם לקבוע. מהמבחנים שהיו לה עד עכשיו, לא שמענו קול ברור, יש גמגום מסוים, קצת מבלבל, גם בסיפור גל"צ וגם בוועדת המינויים. אני לחלוטין לא חושד בה ואין שום סיבה לחשוד בה באיזשהו מניע זר.

הוא הסביר על משמעות צו הביניים: "יש שבוע שבו המדינה היא זו שצריכה לתת נימוקים רציניים, יותר ממה שהיא נתנה עד עכשיו, על הסיבה שהמינוי הוא לשמונה שנים. דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות - מזוז לא יהיה יו"ר וועדת המינויים אד הוק, זה ברור. או שהיא תשחק אותה ולמרות התבטאויותיהם של שופטי העליון שנראו דיי חזקות, היא תצלח את זה, ואם לא - היא בפלונטר. במצב כזה אני רוצה לקוות שיהיה שופט עליון שיקרא לדגל. 

על משפט נתניהו אמר קרא כי "רמה התקשורתית אתמול תפס הסיפור של השף חיים כהן, משפטית אני לא חושב שיש לו משמעות. אני לא רואה את ההישגים הגדולים של עמית חדד בחקירה הנגדית, היו לו כמה, כרגע נראה לי ההישגים שלו הולכים ופוחתים. העדות של קליין די ברורה, יציבה, עומדת בצורה מאוד חזקה, לפחות עד עכשיו. אני עדיין בדעה שנתניהו יזום בשלב כזה או אחר, אלא אם יהיו לו 61 וממשלת בן גביר סמוטריץ' על מלא".

על השאלה " האם מילצ'ן באמת הולך להעיד?", ענה קרא כי "אני מאמין שזה מה שיקרה בסוף, מילצ'ן יעשה הכול כדי לא להגיע לישראל, לדעתי יאפשרו לו. ראינו את זה בתיקים אחרים, אפשר לארגן דבר כזה, אבל אולי נופתע, אולי הוא בסוף יגיע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm