לקראת החג: רכבת ישראל הודיעה היום (שלישי) כי תתגבר את תנועת הרכבות בערב ראש השנה ותפעיל רכבות בקווים המבוצעים בהם עבודות חשמל. בתוך כך, בראש השנה הרכבות יפעלו על פי לוח זמנים ייעודי, הכולל תגבור, ובכלל זה בין ת"א לחיפה. זאת, בשל הפסקה יזומה של פרויקט החשבמול בערב החג.

רכבות הנוסעים יפעלו בין השעות 6 בבוקר ל-15:00 אחר הצהריים, במתכונת המתוגברת המבוססת על לוחות הזמנים של ימי שישי, בתוספת שירות רכבות בין תחנות נהריה - חיפה - ת"א - נתב"ג - מודיעין, וכן בין תחנות כרמיאל - חיפה - ת"א - באר שבע. בין חיפה ות"א תעמוד תדירות הרכבות על שתי רכבות מדי שעה, לכון כיוון.

רכבת ישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
רכבת ישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, ביום זה יוארך מסלול של הקו הנוסע בין תחנות נתניה - ת"א - לוד ובית שמש, ורכבות בקו זה יתחילו את ויסיימו את נסיעתן בתחנת חדרה מערב, במקום נתניה. בנוסף, יופעלו רכבות בקווים הפועלםי מידי יום שישי, ביניהם ירושלים יצחק נבון - הרצליה, ירושלים יצחק נבון - הרצליה, נתניה - ת"א - רחובות, באר שבע - אופקים - נתיבות - שדרות - אשקלוון והרצליה - ת"א - ראשון לציון משה דיין - אשקלון. בקו בית שאן - חיפה חוף הכרמל, יחולו שינויים קלים בזמני יציאת הרכבות. 

בראש השנה, יום שני ה-26.9, לא יפעלו הרכבות. במוצאי החג, ביום שלישי ה-27.9, תנועת הרכבות תפעל במתכונת מוצ"ש רגילה, ולא תהיה רכבת בין חיפה ותל אביב.