שיחת הפתיחה בשעה השנייה בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM נפתחה הבוקר (שלישי) בוויכוח על סוגיית היהדות. ביו חילופי ההאשמות בין המגישים, טען ינון בפניו של כספית כי "הנקודה היהודית כואבת אצלך".

בפתח השיחה, אמר ינון: "הנפש שלך צועקת הצילו ולכן מכל הדברים שבעולם שאני מדבר בסוף מהכול הכי מטריף אותך זה כשאני אומר לך במה אתה יהודי ומפקפק ביהדות שלך. אז תשאל את עצמך דרשני, תשאל את עצמך למה דווקא מהנקודה הזו אני נטרף. זנה הכול. תלגלג, תזלזל, את התאמת אנחנו יודעים".

"אתה לא מאלה שכבר אין מה לדבר איתם כמו אלה שקוראים לעצמם אנרכיסטים, עם הערבים שאתמול כמעט רצחו יהודי ליד חוות מעון שגרים עם הערבים, שתוקפים באלימות יהודים. אתה לא מאלה. יש לך לב יהודי חם, חשוב לך הזהות שלך, וזה מעצבן אותך וכשאני אומר לך שלא לומדים תורה זה מעצבן אותך. אתה מבין שהלכת לאיבוד, ולכן אנחנו קוראים לך - שוב הביתה", הוסיף. 

בן השיב: "זה פעם עצבן אותי והטריף אותי אבל זה עבר לי. אמרתי לעצמי את מה שאני צריך להגיד לעצמי 'ינון מגל לא נמצא בשום סיטואציה להגדיר אותי, בשום תחום'. לתפיסתי אני הרבה יותר יהודי ממך אבל אני לעומת זאת לא מנסה להגיד את זה מתחת לכל עץ רענן ולא להגדיר אותך".

"עשית לה ניתוח פסיכאטרי ברבע גרוש אבל שיהיה לך לבריאות. אני רק רוצה לתקן דבר קטן - אני לא מזלזל חלילה, אם זה נתפס כאילו אני מזלזל בשומרי שבת ובכן טעות קשה, אולי אני עשיתי, לא לזה התכוונתי, בעצם קצת צחקתי על עצמי. אני לא שומר שבת, וכשאני אתייצב, אם יש למעלה בית דין, במיליון אחוז אני אקבל פסק דין יותר טוב ממך", הוסיף.

ינון: "אתה לא מאמין בעולם הבא אבל אם יש תקבל ציון יותר טוב, רק על זה שאתה לא מאמין בעולם הבא כבר נכשלת, אתה לא מבין?".

בן: "יש כמה סוגים של אמונה או אי אמונה, הכי מוכר זה האתאיסט שאומר אין אלוהים. יש את היהודי המאמין שאומר שיש אלוהים, זה אתה, ויש את היהודי שאומר אני לא יודע אם יש אלוהים ושם אני נמצא. מכיוון שאני לא יודע אם יש אלוהים אני מקפיד כל הזמן, אגב כל יום, לעשות לפחות דבר אחד שאני יודע שהוא דבר טוב שאני יודע שלא עשיתי אותו למען שום אינטרס שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm