הורים חסמו הבוקר (שלישי) את כניסתן של סייעות ערביות למעון לפעוטות בחולון ודורשים שיפוטרו. כשהעובדות הגיעו הבוקר ממזרח ירושלים ההורים דרשו שיראו תעודת זהות ומחו על כך שלא עברו בדיקה ביטחונית, ואף הזמינו את השיטור העירוני לסייע.

לדברי אחת האמהות ששוחחה עם וואלה!, "אתמול הביאו לגן ארבע מטפלות ממזרח ירושלים, לא דוברות עברית ולא עשו להן שום בדיקות ביטחוניות. הן לא עברו הסמכה לטיפול או הערכה סוציאלית, ולא עדכנו את ההורים ומנהלת הגן".

מנעמ"ת, שמפעילה את המעון, נמסר כי הן מקבלות הכשרה תוך כדי התפקיד כשאר העובדות וכי יש עובדות אחרות שלא דוברות עברית, כמו עובדות מאוקראינה.

"נודע לנו כבדרך אגב שהן בילו יום שלם עם ילדינו בכל כיתות הגן", הוסיפה האם. "הן הסתודדו בשירותים במהלך היום וצחקו כל היום על כל מה שהמטפלות הוותיקות אמרו להן לעשות. הבוקר הגענו לגן קבוצת הורים גדולה במטרה לפתור את הנושא מול מפקחת המעון. נתקלנו באטימות מוחלטת, חוסר הבנה, הכלה ואמפטיה כלפיה הורים והילדים. היא מקבלת אותן למעון למרות התנגדותנו המוחלטת. נכון לעכשיו לא אפשרנו להן כניסה למעון. זה לא מרתיע את המפקחת ואנו ההורים לא עוזבים את כניסת הגן מפחד שיחזירו אותן ברגע שנלך".

יו"ר נעמ"ת חגית פאר מסרה בתגובה: "גזענות ואפליה מכל סוג - לא אצלנו. בושה וחרפה. אנו נגן על זכותן של כל העובדות שלנו לעבוד ללא קשר למוצא שלהן או לדת שלהן. מדהים שצריך בכלל להבהיר זאת במדינת ישראל של שנת 2022".