במסגרת רצונה לבצע שינוי תדמית החליטה המשטרה להחליף את מדי הסיור של השוטרים, כפי שנעשה לפני מספר שנים במג"ב, בעקבות יוזמה של מפקד מג"ב לשעבר והיום המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי.

בתום תהליך ארוך שהוביל אגף הלוגיסטיקה, החל פיילוט בימים האחרונים בקרב השוטרים, שקיבלו מדים חדשים שמיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת, קלים ב־50% מהמדים הנוכחיים, עם פיתוחים מתקדמים וגזרות מותאמות לשוטרות ובגוון נייבי כהה.

במשטרה מציינים כי עד תחילת השנה הבאה כל שוטר יקבל זוג מדים אחד, ולכל שוטרי הסיור והתנועה יינתנו שני זוגות מדים ללא עלות. עוד נמסר כי בהמשך עתידים להגיע לארץ כ־22 אלף זוגות מדים, שיימכרו בחנויות המדים המשטרתיות.

"מקור הנוחות במדים החדשים נעוץ בעובדה כי הבד קל ב־50% ממכנסיים רגילים וחזק פי שלושה", סיפרו במשטרה, והדגישו כי בבדיקות שערכו התברר כי אף שהמדים עשויים מפוליאסטר, מגע הבד נעים ואף מדמה מגע משי. "בנוסף, ישנה מערכת שימור אחיזה מסיליקון שנועדה למנוע את יציאת החולצה מהמכנסיים, במטרה לשמור על נראות גם בשעת משימה או מרדף".

במשטרה הוסיפו למדים החדשים גם אלמנטים מדוגמים על גבי החולצה לנוחות, כולל תופסן למיקרופון, כיסים נסתרים בחזית להכנסת מגנט המצלמה, סגירה קדמית עם רוכסן לנראות גבוהה, תפרי חיטוב, כיסים בזרוע החולצה ואמצעי זיהוי השוטר בחזית ובצדי החולצה.

עד כה התקבלו תגובות נלהבות מהשוטרים שהשתתפו בפיילוט. "החולצה החדשה מרגישה הרבה יותר נעים על הגוף גם עם גופייה. אין גירודים ואין תחושה לא נעימה במגע של הבד לגוף", סיפר אחד מהם.

שוטר נוסף אמר כי "המכנסיים החדשים מאוד אלסטיים. טיפסתי על קיר בטון גבוה במהלך מרדף אחר חשוד והם לא נקרעו או נהרסו". ראש אגף התכנון הלוגיסטי ניצב יוסי רופא הוסיף כי "מדובר בצעד נוסף במהפכה החזותית שעוברת משטרת ישראל. מהאמצעים שעומדים לרשות השוטרים, דרך הרכבים המשוכללים ועד המדים החדישים שפיתחנו, שנחשבים כיום למדים הטובים בעולם".