ההיתקלות בין כוחות צה"ל מחטיבת הנח"ל למחבלים, שהתרחשה סמוך לג'נין במהלך הלילה בין שלישי לרביעי, ובה נהרג רס"ן בר פלח ז"ל, ממשיכה לעורר שאלות רבות. האירוע הטראגי מתרחש בהמשך למספר אירועים רב שהתרחש בתקופה האחרונה באזור, והמצב המתוח ממילא השורר ביהודה ושומרון.

"הסיוט התגשם": כאלף איש ליוו למנוחות את בר פלח שנפל בהיתקלות בג'נין
לאחר ההיתקלות בה נהרג רס"ן בר פלח: מעבר ג׳למה ייסגר עד להודעה חדשה
המחבלים הבינו שנחשפו ופתחו באש: פרטים חדשים על ההיתקלות בה נהרג רס"ן בר פלח

עמוס פלח וגלית, אחיו של בר ז"ל, ספדו לו הבוקר (חמישי) בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל. בראשית השיחה ב-103FM, עמוס סיפר על בר שהכיר: "איזה מפקד הוא היה ואיזה חייל הוא היה, כולם סיפרו ואמרו ועוד יספרו ויגידו. לגבי איזה אח הוא היה ואיזה בן אדם הוא היה זה דברים שאנחנו מקבלים בכפית כל פעם מעוד ועוד אנשים".

הוא המשיך ופירט: "אם זה מאנשים שהוא עזר להם בגמילות חסדים, קשישים וניצולי שואה שהוא החליט באיזה ערב ראש השנה לאסוף אליו. הוא ארגן אוטובוסים, אמבולנסים, בלוני חמצן וניצולי שואה לארוחת חג". האח השכול הוסיף כי "בר פשוט היה בן אדם מלא בנתינה, אם זה לריכוז הנוער בשכונה, החברים שלו מהים. אנחנו כל פעם, מהרגע שהתפרסמו הדברים ועד עכשיו, מקבלים עוד ועוד אנשים שמביאים לנו דברים, חפצים, מספרים לנו כמה הוא דוגמה ומופת בשבילם".

המגישים שאלו על הזמן בו בר בארצות הברית, ואחותו - גלית - סיפרה: "הצבא שלח אותו לאימונים בארצות הברית עם אריות הים. הוא אימן והתאמן עם חיילים אמריקאים". לדבריה, עבור אחיה - הצבא היה בית שני. "הוא נתן את כולו לבית הזה", אמרה, "הייתה נתינה, חברה, הוא תמך במאבקים של נשים מוכות, הוא הוביל מאבק לנשים מוכות וגם חולות סרטן".

הלוויתו של רס''ן בר פלח ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של רס''ן בר פלח ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

עמוס הוסיף: "אף פעם לא ידענו מה יהיה המפגש האחרון איתו, ולא ידענו על המשימות שלו - הוא לא היה מספר לנו כלום, אלא פשוט מודיע שידבר איתנו עוד יומיים". הוא שיתף בפגישות שלהם בתקופה האחרונה, וציין: "בר הגיע לגזרה שבה אני גר, והוא היה מגיע לביתי בשעות לא שעות - בלי להודיע מראש - פשוט מחנה את הרכב הצבאי שלו ודופק בדלת. בין אם זה לשחק עם האחיין שלו, לצורך שיחה טובה קצרה. הוואטסאפ שלי מלא בהודעות בשעות לא שעות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm