טרגדיה בנגב: ילדה בת שלוש מתה היום (שבת) לאחר ששהתה במשך שעות ברכב סגור בנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים סורוקה תוך ביצוע פעולות החייאה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מתחקור ראשוני עולה כי היא ככל הנראה נשכחה ברכב של המשפחה.

פראמדיק מד"א אלישיב אמתי וחובש מד"א עדי קולני סיפרו: "הילדה הובאה אלינו ברכב כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. סיפרו לנו שהיא הייתה מספר שעות ברכב סגור. מיד התחלנו בטיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2022 מתו חמישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, שלושה מתוכם מהחברה הבדואית. בשנת 2021 מתו שישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בימים חמים כמו היום הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע במהירות ל-70 מעלות. אנחנו שבים ומזכירים להורים ולכל מי שמסיע ילדים לוודא כי כל הילדים יצאו מהרכב בסוף הנסיעה. לפני שנועלים את הרכב פותחים את הדלת האחורית לוודא שאף ילד לא נשכח. בחנייה מוודאים שהרכב נעול ומרחיקים את מפתחות הרכב מהילדים למניעת כניסת ילדים לרכב ללא השגחה".