בולען גדול נפער היום במחלף השלום בנתיבי איילון שבתל אביב. לא דווח על נפגעים או על לכודים באירוע. מהמשטרה נמסר כי בעקבות האירוע, כביש 20 לדרום נחסם לתנועה. כמו כן, התנועה פתוחה בכביש באמצעות שני נתיבים בלבד וצפוי עומס תנועה משמעותיים במקום.

כמו כן, בעקבות כך ובהנחיית המשטרה הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה (מדרום) ות"א סבידור מרכז (מצפון), תחנת ת"א השלום נסגרה לשירות. כמו כן חלים שינויים במסלולי הרכבות, תדירותן וזמני יציאתן. בהתאם לכך ובאופן זמני, לא ניתן לנסוע בנסיעה רציפה מיעדים צפוניים לת"א ליעדים דרומיים לת"א. תנועת הרכבות תשוב לסדרה עם קבלת אישור המשטרה לפתיחת המסילות.

בנוסף, מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב הוחלט על צמצום ההגעה למחנה "רבין" (הקריה), בסיסי גלילות והמחנות במרחב גוש דן. בנוסף, המפקדים יתאימו את זמני הגעת המשרתים לכלל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ על פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפוים.

בעקבות האירוע, שרת התחבורה מרב מיכאלי קראה לא להגיע לתל אביב מחר ברכבים פרטיים: "אנחנו מתקנים את הבולען אך בודקים שאין עוד, ולכן ייסגר איילון דרום למשך הלילה. לכן קוראת לא להגיע מחר מצפון לתל אביב ולהישאר לעבוד בבית".

השרה מרב מיכאלי בזירת האירוע (צילום: ללא קרדיט)
השרה מרב מיכאלי בזירת האירוע (צילום: ללא קרדיט)

הבולענים העירוניים ברחבי גוש דן: כיצד ניתן למנוע אסון?

מרב מיכאלי על הבולען בתל אביב, ללא קרדיט

בולען בדרך השלום (צילום: נתיבי איילון )
בולען בדרך השלום (צילום: נתיבי איילון )

בולען בדרך השלום (צילום: אבשלום ששוני)
בולען בדרך השלום (צילום: אבשלום ששוני)

בחודש נובמבר אשתקד נפער בולען באמצע הכביש ברחוב הרברט סמואל בתל אביב, סמוך לטיילת, באירוע לא היו נפגעים. על פי ההערכות מדובר במפגע בחיבור ביוב בכביש.