חשש מפקקי ענק: בעקבות איתור הבולען הגדול במחלף השלום בנתיבי איילון בתל אביב, היום (ראשון) צפויים שיבושים ברחבי העיר, והנהגים נקראים לא להגיע לעיר ברכביהם הפרטיים. בתוך כך, המשטרה עדכנה הבוקר כי הפניה למחלף השלום בכביש 20 (איילון) מצפון לדרום חסומה לתנועה, בעוד שיתר הנתיבים הממשיכים דרומה פתוחים לתנועה.   

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה למקום בו נפער הבולען ואמרה: "אני שמחה שציבור נשמע לקריאה שלנו, ואני רואה שהתנועה הבוקר זורמת והדברים בשליטה. עשינו אתמול בלילה בדיקות מאוד מקיפות ולכן יכולנו לפתוח מחדש את הכביש מתוך ודאות שזה בטוח. בטיחות כל הנוגעות והנוגעים בדבר היא בראש מעיינינו ואכן בטוח לפתוח את הכביש וגם תנועת הרכבות התחדשה בשעה 5 בבוקר בכל הזהירות הנדרשת ובכל האחריות. עכשיו נמשכת עבודת התיקון ועבודות נוספות כדי לוודא שלא יהיו שום הפתעות נוספות, ורק כשנהיה בטוחות ובטוחים שאכן הכל מתוקן והכל בטוח, היציאה הזאת, מצפון למחלף השלום תפתח מחדש".

"אני רוצה לקרוא לציבור להמשיך להימנע ככל האפשר מלהגיע מצפון. ויותר מזה, זאת הזדמנות אדירה למצוא איך אפשר לנסוע ולהגיע בתחבורה ציבורית או שיתופית. אני שמחה גם ששר הביטחון אימץ את ההמלצה שלי ואפשר לחיילות וחיילים להגיע בצורה מדורגת ולצמצם את ההגעה לקריה והסביבה. גם זאת הזדמנות לראות בזה פיילוט להגעה מדורגת בימי ראשון לצבא ולמקומות עבודה כדי שגם בשגרה נוכל להפחית את העומס שלנו", סיכמה השרה את דבריה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי ליד המקום בו נפער הבולען (צילום: שימוש חופשי)
שרת התחבורה מרב מיכאלי ליד המקום בו נפער הבולען (צילום: שימוש חופשי)

מוקדם יותר, בתום התייעצות עם מומחים והערכת מצב שקיימה רכבת ישראל הלילה, הוחלט לחדש את תנועת הרכבות בתל אביב החל מהשעה 5 בבוקר. אמש הודיעה הרכבת על הפסקת תנועת הרכבות בתחנת השלום.

בשל החשש מעומס, שרת התחבורה מרב מיכאלי קראה לא להגיע לתל אביב היום ברכבים פרטיים: "אנחנו מתקנים את הבולען אך בודקים שאין עוד, ולכן ייסגר איילון דרום למשך הלילה. לכן קוראת לא להגיע מצפון לתל אביב ולהישאר לעבוד בבית".

מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב הוחלט על צמצום ההגעה למחנה "רבין" (הקריה), בסיסי גלילות והמחנות במרחב גוש דן. בנוסף, המפקדים יתאימו את זמני הגעת המשרתים לכלל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ על פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפוים.

מרב מיכאלי על הבולען בתל אביב, ללא קרדיט

בולען בדרך השלום (צילום: אבשלום ששוני)
בולען בדרך השלום (צילום: אבשלום ששוני)