לאחר שבולען גדול נפער אתמול במחלף השלום בנתיבי אילון וגרם להשבתת אחד מעורקי התנועה המרכזיים בגוש דן, מנהל מינהל תכנון פיתוח ותשתיות במשרד התחבורה, שי קדם, התייחס בכאן ב' לאירוע החריג, ואמר כי "העבודות יסתיימו לכל המאוחר מחר בבוקר". הוא ציין כי "נשלל חשד לעוד חללים בקרקע שמתחת לפסי הרכבת ולנתיבי איילון".

סמנכ"ל תפעול ואחזקה בנתיבי איילון, עופר כהן קלף, הסביר בכאן ב' על העבודות שבוצעו בשטח, ואמר כי "מאתמול, בשעות אחר הצהריים, מאז שנפער הבולען, התחלו בפעילות משותפת לטפל באיטום של מקור הבולען וזיהינו את אותם מי נגר שפרצו פנימה לפרויקט של החניון".

"במקביל עצרו את התנועה והתחלו בפעילות של עצירת סחף הבולען, יצקנו פנימה בטון נוזלי. באזור שנפתח הבולען ביצענו בדיקות ססמיות עם שלוש חברות במקביל כדי לזהות שאני חללים נוספים, וגם חללים חשודים שללנו באמצעות קידוחים פיזיים. בעקבות כך, פתחנו את הנתיבים והרכבת חזרה לעבודתה".

העבודות באזור שבו נפער הבולען (צילום: אבשלום ששוני)
העבודות באזור שבו נפער הבולען (צילום: אבשלום ששוני)

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה למקום בו נפער הבולען ואמרה: "אני שמחה שציבור נשמע לקריאה שלנו, ואני רואה שהתנועה הבוקר זורמת והדברים בשליטה. עשינו אתמול בלילה בדיקות מאוד מקיפות ולכן יכולנו לפתוח מחדש את הכביש מתוך ודאות שזה בטוח. בטיחות כל הנוגעות והנוגעים בדבר היא בראש מעיינינו ואכן בטוח לפתוח את הכביש וגם תנועת הרכבות התחדשה בשעה 5 בבוקר בכל הזהירות הנדרשת ובכל האחריות. עכשיו נמשכת עבודת התיקון ועבודות נוספות כדי לוודא שלא יהיו שום הפתעות נוספות, ורק כשנהיה בטוחות ובטוחים שאכן הכל מתוקן והכל בטוח, היציאה הזאת, מצפון למחלף השלום תפתח מחדש".

מוקדם יותר, בתום התייעצות עם מומחים והערכת מצב שקיימה רכבת ישראל הלילה, הוחלט לחדש את תנועת הרכבות בתל אביב החל מהשעה 5 בבוקר. אמש הודיעה הרכבת על הפסקת תנועת הרכבות בתחנת השלום. מנגד, המשטרה עדכנה כי הפניה למחלף השלום בכביש 20 (איילון) מצפון לדרום חסומה לתנועה, בעוד שיתר הנתיבים הממשיכים דרומה פתוחים לתנועה.