לאחר פרשת הסלמונלה שטלטלה את חברת שטראוס-עלית והובילה לסגירתו של מפעל הממתקים בנוף הגליל, היום (שני) שבו המכונות במפעל לייצר שוב מוצרי שוקולד. החזרה לייצור תימשך בהדרגה ובתיאום עם משרד הבריאות, מוצרי המפעל צפויים להגיע למדפים בשבועות הקרובים לאחר צבירת מלאי. 

מחברת שטראוס נמסר כי מפעליה בנוף הגליל חוזרים לייצר באופן הדרגתי לאחר ניקיונות יסודיים שבוצעו במפעל והשקעה משמעותית בתשתיות בשני אתרי היצור שאחראים לייצור ממתקי עלית. החברה מתגברת את היקף בדיקות האיכות בכל חומרי הגלם, במנות היצור ובסביבת העבודה, על מנת להבטיח עמידה בסטנדרט גבוה של איכות ובטיחות מזון. 

לדבריהם, המפעלים התחדשו, בוצעו השקעות בתשתיות ושינויים בתהליכי הייצור ובבקרת האיכות, והחברה חוזרת לייצר לאחר שהתקבל ממשרד הבריאות אישור יצור נאות להפעלה הדרגתית של קווי היצור במפעל. עוד נמסר כי החזרה לייצור וצבירת המלאים תהיה הדרגתית והיצור הראשון בחלק מהקווים יהיה של מוצרים ללא גלוטן. החזרה לייצור מלא תעשה בתיאום עם משרד הבריאות ותארך מספר חודשים. 

לפני מספר ימים נקבעה בטקס חגיגי מזוזה בשערי המפעל. בטקס התייחסה, יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, לאירועים האחרונים: "בתקופה הזו למדנו שכל אחת ואחד מאיתנו נמצאים כאן ביחד, ויש לנו תמיד על מי להישען. אנחנו בונים כאן תשתיות של מצוינות שנסמכות על הידע שצברנו בבית ותוך למידה משותפים לדרך. אם יש תחום אחד שאנחנו הולכים להיות בו מובילים זה בטיחות מזון. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל העובדים והעובדות שלנו על כל מה שעשיתם כדי שנוכל לחזור כמה שיותר מהר לחייך ומאחלת לכולם שנה טובה ומוצלחת".

קביעת מזוזה בשערי מפעל הממתקים ''עלית'' בנוף הגליל (צילום: יוסי רוזנבוים)
קביעת מזוזה בשערי מפעל הממתקים ''עלית'' בנוף הגליל (צילום: יוסי רוזנבוים)

בסוף החודש שעבר הודיע משרד הבריאות כי הוא מחזיר את אישור הייצור הנאות למפעל שטראוס עלית בנוף הגליל לאחר ביקורת תברואתית וטכנולוגית שנעשתה במפעל, שיוכל לחזור לפעילות בצורה הדרגתית. משרד הבריאות ימשיך בביקורות עד שניתן יהיה לאפשר למפעל לחזור לפעילות מלאה. 

כזכור, בסוף חודש אפריל ביצע משרד הבריאות ביקורת תברואתית וטכנולוגית בעקבות ממצאים חיוביים לסלמונלה והודעת החזרה יזומה (ריקול) רחבה שדווחה לציבור על מגוון מוצרי החברה. בביקורת נמצאו ליקויים מהותיים וכתוצאה מכך החליטו גורמי המקצוע בשירות המזון שבמשרד הבריאות על התליית אישור הייצור הנאות לחברה, לתקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון כלל הליקויים שנמצאו בביקורת. בעקבות הביקורת המפעל נכנס לתהליך טיפול יסודי ובוצעו עבודות לשיפור התשתיות, שיפור וחידוד נהלים, ניקיונות, תגבור כוח אדם ועוד. 

הסלמונלה בשוקולד: אלרעי פרייס על ממצאי בדיקת משרד הבריאות במפעל שטראוס (צילום: לע"מ)

לאחר מכן מפקחי שירות המזון במשרד הבריאות ערכו ביקורת תברואתית וטכנולוגית במפעל שטראוס עלית. בעקבות הביקורת אושר למפעל להחזיר לייצור וופלים ואפיפיות ללא גלוטן. האישור ניתן לאחר שנעשו כל הפעולות עליהן הצהיר המפעל והוחזרו לעבודה הקווים שנוקו, נבדקו ושעומדים בסטנדרטים החדשים.