אירוע חריג התרחש במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) בנתב"ג, לאחר שפלסטיני תושב אזור רמאללה בשנות ה-30 לחייו הגיע לשער מכיוון תל אביב - ופרץ במהירות את המחסום. מתחקיר ראשוני של מנהל נתב"ג עולה כי הפלסטיני נהג ברכב גנוב מאזור בת ים. 

מאבטחי השער הפעילו את מחסומי העצירה, אך הרכב המשיך בנסיעה פונה לכיוון שער צפוני (פתח תקווה). באותו הזמן, מאבטח שהגיע מאותו הכיוון ביצע חסימה, ובתגובה - נהג הרכב ניסה לעקוף את הרכב החוסם ולדרוס את המאבטח. בשל כך, המאבטח ביצע ירי ופגע ברכב, שנעצר - והנהג נמלט מהמקום. הוא אותר בסריקות שנעשו על ידי כוחות המשטרה והאבטחה נלכד כשהוא מסתתר בשיחים. 

מאבטחי רשות שדות התעופה ושוטרי מרחב נתב"ג עצרו את החשוד ולקחו אותו לחקירה. המשטרה הגיע למקום רק כדי לבצע את המעצר, לאחר שמאבטחי נתב"ג השתלטו על החשוד הפלסטיני, שיובא בשעות הקרובות לדיון בבית המשפט בהארכת מעצרו.

חשוב להזכיר כי באחרונה אירעו מספר מקרים של גניבות רכב על ידי שב"חים, ששניים מהם הסתיימו בדריסתם למוות של השוטרים רס"ר ברק משולם ומתנדב המשטרה עמיחי כרמלי. גם במקרה הזה מדובר באירוע חמור שהיה יכול להסתיים בתוצאות חמורות יותר.

במשטרה הדגישו כי "מדובר באירוע חמור נוסף של ניסיון פגיעה וסיכון כוחות בטחון ע"י תושב שטחי איו"ש, שנכנס ארצה בניגוד לחוק דרך הגדר הפרוצה במטרה לפגוע ברכוש תושבי המדינה תוך סיכון ממשי לביטחון הציבור במהלך ניסיון ההימלטות מהדין".

מנכ"ל רש"ת חגי טופולנסקי סיכם את האירוע ואמר כי "תפקוד מבצעי ומקצועי הכולל חתירה למגע ופעולה מקצועית הראויים לכל הערכה, ישר כוח, גאים שאלו כוחותינו וזו הרמה המקצועית שלהם כמו כן נבצע תחקיר מבצעי לצורך הפקת לקחים".